Redactie - 10 augustus 2012

Meeste tablets worden nu verkocht aan zakelijke gebruikers


Er worden u meer tablets via IT-dienstverleners in de zakelijke markt dan in de consumentenmarkt verkocht. Dit meldt onderzoeksbureau Context. Tablets worden vaker door zakelijke gebruikers worden omarmd.

In West-Europa werd in het tweede kwartaal 55 procent van de tablets via het B2B-kanaal verkocht. Een jaar eerder was dat nog 40 procent, aldus het onderzoeksbureau.
 
BYOD
Van alle verkochte tablets in de zakelijke markt is 72 procent een Apple iPad. Een jaar eerder was dat nog 56 procent. Apple werkt steeds nauwer samen met het distributiekanaal en zakelijke resellers. Hierbij worden bedrijven via marketingcampagnes aangesproken over het nut van een tablet voor mobiele werknemers. Ook het invoeren van een bring your own device (BYOD) beleid leidt tot meer gebruik van tablets.

Windows 8
De komst van Windows 8 leidt tot nog meer vraag naar zakelijke tablets, zoals de Surface tablets van Microsoft. Dat komt omdat sommige bedrijven afwachtend zijn in het omarmen van Apple iPads of Android apparatuur. Microsoft zal met Windows 8 tablets volgens Context een slag kunnen slaan, omdat het bedrijf via zijn business partners een sterke band heeft met CIO en IT-beslissers. 

Door: Witold Kepinski