Redactie - 07 december 2011

Afname bereikbaarheid online winkels in 2011


De afgelopen 30 dagen heef Uptrends onderzocht of 1134 online winkels goed bereikbaar zijn voor potentiële klanten. Van de 1134 online winkels presteren er 237 zeer goed. Zij zijn altijd bereikbaar met een maximaal bereikbaarheidspercentage van 100 procent. Dit is slechter als vorig jaar. Toen had bijna 63 procent van de online winkeliers een bereikbaarheid van 100 procent tegen bijna 21 procent dit jaar. Hieronder vallen bekende namen zoals Babypark, Hunkemoller, Kleertjes.com en Weekendjeweg.

Van alle onderzochte online winkels hebben 464 een bereikbaarheidsscore van 99,9 procent, wat goed is. Vaak worden SLA afspraken met hosting providers gemaakt op basis van een bereikbaarheid van 99,9 procent. Online winkels die deze score behaalden zijn Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna. Een slechtere score behaalden 433 online winkels, met bereikbaarheidspercentages die variëren van 82,73 procent tot 99,8 procent. Online winkel Mijnschilderij.nl was de minst bereikbare website. In de afgelopen dertig dagen was deze winkel meer dan 124 uren niet bereikbaar.

De een-na-slechtst bereikbare online winkel is RVS-products.nl, dat vorig jaar nog de nummer één positie bekleedde met 125 uren onbereikbaarheid. Dit jaar werd er een lichte verbetering gemeten en was de winkel 97,7 uren niet bereikbaar de afgelopen 30 dagen.

Bekende online winkels met een minder goed bereikbaarheidspercentage zijn Ditzo (20,8 uren niet bereikbaar), Christine Le Duc (16,9 uren niet bereikbaar), Beterhoren (8,6 uren niet bereikbaar), Zalando (8,1 uren niet bereikbaar), Wehkamp (7,1 uren niet bereikbaar) en Intertoys (7,0 uren niet bereikbaar).
 

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024