Redactie - 23 september 2011

Sogeti scoort hoogste klanttevredenheid in categorie ICT Incompany 100


Met een score van 7,3 op klanttevredenheid is Sogeti als nummer één geëindigd in de categorie ICT van zakenblad Incompany. In het totaalklassement staat Sogeti op de 11e plaats. Advocatenkantoor Nysingh voert de Incompany-ranglijst aan en in de top 25 staan verder tien advocaten- en notarissenkantoren en zeven consultancybedrijven.
 
Incompany onderzoekt jaarlijks onder 3.762 decisionmakers de klanttevredenheid bij 171 zakelijke dienstverleners in Nederland. De resultaten zijn gisteren gepubliceerd in de Incompany 100.
 
Het gemiddelde rapportcijfer van Sogeti is gestegen van 6,69 in 2010 naar 7,3 nu. Die stijging stemt Sogeti-CEO Jeroen Versteeg uiteraard tevreden. “Onze mensen maken het verschil. Dat is punt één. Daarnaast sturen we heel actief op het verbeteren van productiviteit en klantwaarde. Daar hebben we strategische programma’s voor die we continu blijven ontwikkelen. We geloven niet in SLA’s, maar vooral in tevredenheid. Het is mooi dat dit beloond wordt met een eerste plaats in de Incompany.”
 
De ICT-sector wordt dit jaar in zijn geheel beter gewaardeerd, zo blijkt verder uit het onderzoek. Versteeg: “De crisis heeft zeker een louterend effect op de branche. Je ziet dat de sector noodgedwongen professioneler wordt. Wie een slechte ‘delivery’ heeft, wordt onmiddellijk hard afgestraft. Daarom zijn wij bijvoorbeeld continu bezig met het verbeteren van onze ‘delivery’. Zo maak je het verschil.”
 
Advocatenkantoren en managementconsultants krijgen dit jaar de hoogste waardering van hun klanten in de Incompany 100. In de bankwereld daalt de waardering daarentegen flink.
 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024