Redactie - 26 juli 2011

Chinezen voelen zich het meest in controle over hun gebruik van communicatie- technologie


Een internationale studie, uitgevoerd door de University of Cambridge in opdracht van communicatiedienstverlener BT, geeft aan dat Chinezen zich het meest in controle voelen over hun gebruik van communicatietechnologie. Dit in tegenstelling tot mensen in Groot Britannië, de Verenigde Staten en Australië waar mensen aangeven vaak overweldigd te zijn door communicatietechnologie. In Australië geldt dit voor 40% van de ondervraagden, in het Verenigd Koninkrijk en de VS is dit 37% en in China slechts 17%.

De studie in de vier landen is gehouden onder 1000 mensen waarbij 63 families wekelijks een dagboek bijhielden waarin zij het gebruik van communicatietechnlogie op uurbasis vastlegden.

In de vier onderzochte landen blijkt face-to-face communicatie nog steeds de voorkeur te hebben, dit wordt bijvoorbeeld door 65% van de ondervraagden in het Verenigd Koninkrijk aangegeven. In Australië ligt dit percentage op 59% en in de VS op 50%. In China is dit slechts 46% met instant messaging als tweede favoriete communicatiemethode. Uit de studie blijkt dat 90% van de volwassenen en 75% van de kinderen in China instant messaging dagelijks gebruiken. Sociale netwerken zijn in het UK het populairst onder kinderen, 90% maakt hier dagelijks gebruik van. Dit percentage ligt in de VS op 81%, in Australië op 80% en in China slechts op 61%.

China blijkt ook het land te zijn waar het meest gegamed wordt met 55% van de kinderen die iedere dag gamen. In de VS gamen 49% van de kinderen dagelijks. In het UK ligt dit percentage een stuk lager met 26% en in Australië is dit 30%.