Redactie - 31 mei 2012

Rendementverbetering met en door IT


Organisaties zien IT vaak nog als kosten in plaats van als versneller in het proces van het ondersteunen van het primaire proces naar meer omzet en/of rendement. De oorzaken hiervan zijn divers met allemaal hetzelfde gevolg: IT wordt niet maximaal ingezet in het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen.

Toch staat organisatie prestatieverbetering onder constante aandacht van de senior manager. In een competitieve markt met de druk van de externe omgeving die aanstuurt op kostenverlaging en rendementsverhoging moet de organisatie constant op zoek zijn naar optimalisatie van processen en vernieuwing van werkwijze.

Processen die enkele jaren geleden vernieuwend waren en voordeel leverden op de concurrentie zijn nu standaard processen geworden waarin ieder bedrijf moet excelleren. Improved IT Performance Services (IPS) is een nieuwe en frisse kijk op potentiële verbeteringen of toevoegingen aan het bedrijfsproces om het resultaat positief te beïnvloeden.

IPS levert een optimaal resultaat op basis van de organisatiedoelstellingen. De vertaling van de bedrijfsprocessen naar IT doelstellingen zorgt voor inzet van de juiste mensen en middelen ten aanzien van performance- en capaciteitbeheer, wijzigingen- en configuratiebeheer, transactie- en applicatiemonitoring en automatische inventarisatie van applicatierelaties en afhankelijkheden.

Het resultaat van IPS is een overzicht van zowel mogelijke kostenreducties als van mogelijke te implementeren IT-aanpassingen en innovaties als versneller voor de bedrijfsvoering.