Redactie - 24 april 2014

Martin Visser wordt District Sales Manager voor de EMC Data Protection & Availability Division (DPAD)

 

EMC Nederland, speler op het gebied van informatie-infrastructuuroplossingen, stelt Martin Visser aan als District Sales Manager voor de Data Protection & Availability Division (DPAD) in de regio. In deze rol is Visser verantwoordelijk voor de commerciële resultaten van de bedrijfstak Backup en Recovery, die sinds begin dit jaar acteert onder de naam Data Protection & Availability Division.

Martin Visser heeft de afgelopen vijftien jaar verschillende nationale en internationale sales en sales management-functies bekleed bij softwareleveranciers zoals MicroMuse en Microsoft. Sinds 2011 werkte Martin bij Salesforce.com. Als lid van het EMEA Sales Management Team was hij verantwoordelijk voor de sales-activiteiten van de Service Cloud, het klantenserviceplatform van Salesforce.com, in Noord-Europa.

Derde platform van IT
Martin Visser over zijn benoeming: “EMC beschikt samen met Pivotal, RSA en VMware over een sterke positie om bedrijven te faciliteren met de overstap naar het derde platform van IT. Gegevensbeveiliging speelt een belangrijke rol bij deze verschuiving, want het is zaak zowel de huidige applicaties als nieuwe diensten en applicaties van het derde platform te kunnen ondersteunen. EMC beschikt over deze capaciteiten en het lijkt me een mooie uitdaging om dit verder vorm te geven. Ik verheug me op deze taak.”

De eisen voor gegevensbeveiliging veranderen constant, omdat digitale data zich op steeds meer plekken bevindt en via verschillende mobiele apparaten toegankelijk is. Daarnaast neemt het aantal nieuwe applicaties en apparaten nog steeds toe en is er meer aandacht voor wet- en regelgeving rondom het gebruik van data nodig. Coen Bos, Country Manager van EMC Nederland: “Deze ontwikkelingen vragen om een strakke informatiehuishouding waarbij gegevensbeveiliging een prominente rol speelt. EMC heeft de middelen in huis om bedrijven daarbij te helpen. Martin Visser is bij EMC komen werken om het complete aanbod op dit gebied en onze vernieuwde strategie over te brengen aan onze klanten en prospects. De benoeming van Martin betekent een versterking van de Nederlandse organisatie, waarvan zowel eindklanten als onze partners zullen profiteren.”