Redactie - 18 november 2013

AMS-IX stelt Mark Cooper aan als Chief Commercial Officer


Mark Cooper (44) is aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO) bij AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange). Hij vervangt Cara Mascini (43), die de afgelopen 10 jaar dezelfde taken vervulde als Chief Marketing Officer (CMO). Mascini heeft de rol van Chief Strategy Officer (CSO) bij AMS-IX op zich genomen.

Cara Mascini is als CSO verantwoordelijk voor de lange termijn strategieontwikkeling, het creëren van strategische context, het opbouwen van strategische relaties, stakeholder management, organisatieontwikkeling en bedrijfscultuur. Vanwege de recente internationale uitbreidingen, is er een sterke behoefte ontstaan voor meer strategische context. Hierdoor kan AMS-IX garanderen dat de ontwikkelingen binnen de organisatie en de aangenomen strategie in lijn zijn met de lange termijn doelen.

Voordat Mark Cooper bij AMS-IX in dienst trad, was hij Director Strategy & Marketing bij Interxion, binnen de divisie Network Service Provider en Content Delivery Network. Daarvoor werkte hij bij KPN International als Product Manager en bij KPNQwest als Product Marketing Manager. Mark Cooper is in zijn nieuwe rol als CCO bij AMS-IX verantwoordelijk voor marketing, sales business development en customer relations.

Voor mij is AMS-IX een ware marktleider op het gebied van Internet Exchanges”, zegt Mark Cooper. “ Deze functie biedt mij de mogelijkheid om te werken voor een organisatie die zich richt op het uitbreiden in internationale markten. Bovendien kan ik mijn management- en leiderschapscompetenties verder uitbreiden, met name op het vlak van marketing.”

“Na 10 jaar te hebben gebouwd aan onze commerciële beleidsvoering, was het tijd voor een nieuwe functie en uitdaging. Met de komst van Mark Cooper hebben we de perfecte opvolger gevonden, want hij heeft ruime ervaring op het gebied van marketing en business development”, zegt Cara Mascini. “In een snel groeiende, technische en prestatie gedreven omgeving is weinig ruimte voor lange termijn en organisatorische ontwikkeling. Daarom heb ik besloten om deze uitdaging op me te nemen.”