Redactie - 28 augustus 2012

Mitel benoemt Martyn Etherington tot nieuwe Chief Marketing Officer


Mitel
, leverancier van unified communications softwareoplossingen, heeft Martyn Etherington benoemd tot chief marketing officer (CMO). In deze rol is hij wereldwijd verantwoordelijk voor Mitel’s corporate marketingstrategie en -programma’s. Etherington volgt Stephen Beamisch op die is aangesteld als vice president business development. Etherington wordt lid van Mitel’s senior managementteam waarbij hij rechtstreeks rapporteert aan Rich McBee (CEO).

Etherington heeft meer dan 25 jaar ervaring in de technologiesector. Zo was hij werkzaam bij verschillende multinationals waaronder IBM, Sequent Computer Systems en Digital Equipment Corporation. Voor zijn komst naar Mitel was hij vice president worldwide marketing voor Tektronix. Naast veel ervaring in het wereldwijd opbouwen van naamsbekendheid en het verhogen van verkoopresultaten, heeft hij heel wat expertise en kennis op het gebied van digitale marketing. Etherington is tevens lid van de adviescommissie en vicevoorzitter van de Chief Marketing Officer (CMO) Council in Noord-Amerika.

Voormalig vice president marketing en business development, Stephen Beamish, gaat nu de functie bekleden van vice president business development en rapporteert rechtstreeks aan CEO Rich McBee.