Redactie - 04 december 2012

Huidige economie vereist andere aanpak ICT



SLTN is gespecialiseerd in het compleet ontzorgen van ICT-infrastructuren. Of het nu gaat om architectuur, integratie, services, backup, detachering en analytics: SLTN is uw partner in ICT. De door SLTN geleverde diensten kenmerken zich door professionaliteit en klantgerichtheid. SLTN is dan ook Premium Partner van ‘s werelds meest gerenommeerde ICT leveranciers. 

SLTN  heeft de smaak van een gezonde groei goed te pakken. In het afgelopen fiscale jaar is SLTN van 55 miljoen euro gegroeid naar bijna 66 miljoen euro omzet. Het afgelopen half jaar werd op jaarbasis wederom een forse groei van 14% gerealiseerd.   
“Resultaten waar we trots op zijn”, aldus Eugene Tuijnman, oprichter en CEO van SLTN. En ik zeg met name ‘we’ want het succes van SLTN komt zeker niet vanzelf, het komt door de juiste product-portfolio in combinatie met de inzet en de kennis van de SLTN medewerkers. Juist dat maakt het verschil waardoor SLTN niet alleen bij haar bestaande klanten meer omzet realiseert maar ook steeds meer nieuwe klanten aan zich heeft weten te binden. “In de afgelopen 18 maanden hebben we meer dan 200 nieuwe klanten mogen verwelkomen”, volgens Eugene Tuijnman. “Door de groei enerzijds, maar ook door de veranderende IT proposities anderzijds speelt SLTN prima in op de veranderende klantbehoefte."

SLTN ontzorgt ICT. Een thema dat in de huidige marktomstandigheden zeer actueel is. “Bedrijven moeten zich meer en meer aanpassen aan veranderende markt omstandigheden. Dit vraagt in toenemende mate om meer flexibiliteit van IT”, stelt Eugene Tuijnman. “Bedrijven hebben niet alleen fors geïnvesteerd in functionaliteit zoals ERP, CRM en financiële pakketten, ook de infrastructuur en de personele bezetting van de IT afdeling zorgt voor fors kapitaalsbeslag. Snel inspelen op veranderingen is hierdoor erg lastig: additionele investeringen zijn gelet op het beleid van de banken erg lastig te realiseren en mede hierdoor is er veelal sprake van een status quo. Dat is voor niemand wenselijk.” 

SLTN ontzorgt ICT
 
SLTN speelt zoveel mogelijk in op de wijzigende IT-behoefte van de klant. Met name de klanten in de doelgroep tussen de 100 en 1.500 medewerkers hebben veel behoefte aan een IT-partnership, veelal voor lange termijn en op basis van transparantie en vertrouwen. Dat is exact de reden waarom SLTN harder groeit dan de markt en de concurrentie. SLTN ontzorgt ICT en doet dit op basis van lange termijn relaties, transparantie, marktconforme tarieven en met gedreven en gemotiveerde medewerkers. 

“Maar daarmee alleen komen we er natuurlijk niet” , aldus Eugene Tuijnman. “IT bestaat altijd uit een solution stack en dus uit een samenstelling van componenten. Zowel hardware als software en bijbehorende diensten. SLTN investeert fors in het behalen en bijhouden van de hoogste business partner status van diverse grote IT leveranciers. Hierdoor is niet alleen de kennis geborgd maar ook de relaties met de leveranciers want beide zijn zeker zo belangrijk. 

“IT veranderd razendsnel de laatste tijd. Niet alleen door allerlei nieuwe technologieën maar met name door de toepassing van de nieuwe technologieën ontstaat een geheel andere wijze van het gebruiken van IT” , stelt Tuijnman. “Virtuele werkplekken, Bring Your Own Device en Cloud. Zomaar een paar termen die de afgelopen 12 maanden een forse vlucht hebben genomen en zeker de komende 36 maanden nog meer zullen toenemen. En dat heeft een enorme impact op de IT-afdelingen van bedrijven maar met name ook op de productiviteit van de medewerkers.”

“IT-managers hebben de uitdaging met teruggeschroefde budgetten de huidige IT-omgeving te continueren en te optimaliseren. Directies hebben steeds minder gevoel bij IT en dat zal in de toekomst zeker niet minder worden.” 

“Maar moet een directie eigenlijk wel iets begrijpen van IT? Ik denk persoonlijk dat dit steeds minder belangrijk wordt” , voorspelt Tuijnman. “IT moet beschikbaar zijn net als een auto. Het moet af te nemen zijn tegen vaste, vooraf bepaalde kosten en een beschikbaarheid die past bij de behoefte van de gebruiker. Bij auto’s praten we dan over prijs per maand, full operational lease en vervangend vervoer binnen 4 uur. En over 234 Pk en 6 cilinders, 5 zitplaatsen en een trekhaak. In IT praten we inmiddels over CRM op basis van zoveel VM’s, CPU’s en Storage met een SLA van 7x 24 uur en een uptime van 99,99%. Ziet u het verband? Tegenwoordig kan dit vanwege de laatste technologische en economische ontwikkelingen. De emotie van de keuze van het merk is bij auto’s altijd veel meer aanwezig dan bij IT maar sinds de bijtelling fors is gestegen, is de merken trouw ook bij het gebruik van auto’s fors afgenomen. Bij IT-gebruik op basis van voorspelbare kosten en beschikbaarheid is het IT-merk ook ineens veel minder relevant geworden. Het gaat om de beschikbaarheid en bijbehorende prijs!”, besluit Tuijnman gepassioneerd zijn betoog. 

SLTN speelt hier op in door o.a. het aanbieden van Cloud oplossingen; gevirtualiseerde server- en storage oplossingen, indien gewenst volledig beheerd en alles op basis van gebruik. Geen tot minimale investeringen derhalve en geen additionele kosten voor IT medewerkers. Mede door de strategische samenwerking die SLTN heeft met Data Center Brabant (DCB) is kwaliteit en continuïteit van de SLTN cloud geen issue.  Data Center Brabant is volledig ISO gecertificeerd. (ISO 9001, ISO 14001 en ISO 270001)  Uiteraard speelt ook duurzaamheid een belangrijke rol; Data Center Brabant  is één van de duurzaamste Tier 3 datacenters van Nederland. Mocht de klant echter een voorkeur hebben voor een ander datacenter is dat geen enkel problem. SLTN heeft samenwerkingen met verschillende bekende datacentra. 

“SLTN wordt steeds vaker door klanten benaderd die een stap willen zetten naar gebruik van IT in plaats van eigenaar zijn van IT” , aldus Tuijnman. “Het gaat dan veelal om een initieel assessment waarbij SLTN de huidige IT-omgeving in kaart brengt, deze afstemt op de toekomstige wensen van de klant en vervolgens middels een plan van aanpak het volledige migratie project uitvoert. Dat kan op basis van eigen infrastructuur op locatie van de klant, of volledig op basis van de SLTN Cloud. Echter, en dat is de meest voorkomende, op basis van een hybride cloud omgeving. In het geval van een hybride cloud omgeving blijft de klant een aantal belangrijke en privacy gevoelige applicaties in eigen huis op eigen infrastructuur draaien en wordt voor de overige toepassingen gebruik gemaakt van de SLTN Cloud. Het beheer van deze hybride cloud oplossing wordt veelal gezamenlijk uitgevoerd. Door de combinatie van personeel van de klant, aangevuld met diensten en personeel van SLTN ontstaat een perfecte match.”, besluit Tuijnman.