Redactie - 04 juli 2014

Dell opent Europese Virtual Workstation Centre of Excellence in het Ierse Limerick


Eerder dit jaar opende Dell zijn eerste Virtual Workstation Centre of Excelence(CoE) in Round Rock, Texas. Het biedt klanten en partners de nodige resources en advies van experts om het meeste uit gevirtualiseerde workstations te halen. Tevens helpt Dell met het CoE organisaties bij het samenstellen van de beste oplossing die voldoet aan hun behoeften.

Dell opent nu zijn eerste Europese Virtual Workstation Centre of Excellence in het Ierse Limerick als uitbreiding van het reeds aanwezige Dell Solutions Centre.

Met het CoE biedt Dell zijn klanten, partners en Independent Software Vendors (ISVs) een fysieke locatie met remote toegang. Hier kunnen zij hun gewenste configuratie of end-to-end model reproduceren en testen om zeker te weten dat de hard- en software-omgeving voldoet aan hun eisen. Het CoE helpt Europese organisaties met het migreren van hun IT-omgeving en biedt klanten een veilige manier om hun data te benaderen vanaf meerdere locaties en apparaten. Het ondersteunt een betere samenwerking en verhoogt de productiviteit van teams die steeds vaker vanaf verschillende plekken samenwerken.

Klanten kunnen desgewenst meetings inplannen met virtualisatie-specialisten om met hen de uitdagingen van de IT-infrastructuur te bespreken. De specialisten helpen ook om ondersteuning te bieden voor de veranderingen die komen kijken bij het feit dat niet elk bureau meer is voorzien van een fysieke workstation. Daarnaast kunnen ze rustig ontdekken hoe de technologie en applicaties van Dell de prestaties, mobiliteit en beveiliging kunnen verbeteren.

Europese klanten als het Caterham F1 Team maken momenteel al gebruik vanDell’s gevirtualiseerde workstation oplossingen. In het afgelopen jaar hebben de aerodynamica-ontwerpers van het F1 Team hun Dell Precision workstations vervangen met Dell Wyse zero clients. Deze kleine zwarte doosjes staan nu naast de HD-monitoren en brengen de ontwerpers in contact met de Dell Precision workstations in de racks van het datacenter. Zo hebben de ontwerpers toegang tot alle high-end design programma’s die zij dagelijks nodig hebben.

Deze oplossing heeft het Caterham F1 Team geholpen het aantal apparaten, die per persoon in gebruik zijn, te reduceren en te besparen op de kosten, tijd en energieverbruik voor het beheren van meerdere apparaten. Daarnaast zijn de geluids- en warmteniveaus op kantoor aanzienlijk verlaagt en heeft de oplossing flexibiliteit gebracht naar de werkomgeving.

Als end-to-end solutions aanbieder heeft Dell dagelijks duizenden gesprekken met klanten. Daarom gelooft Dell dat het mogelijk moet zijn om organisaties de kans te bieden samen door de oplossingen heen te lopen en ze ‘in actie’ te zien voordat zij een definitieve beslissing moeten nemen. Het CoE biedt klanten ter plekke en op afstand de kans om benchmarks uit te voeren en gebruiksafhankelijke tests te doen. Het helpt klanten zelfs bij de aanschaf van de juiste end-point apparaten en monitoren. Hiermee kunnen meer Europese klanten applicaties testen en ontdekken welke workstation oplossingen bij hen past, aldus Dell.
 
Hier staat meer over het nieuwe Virtual Workstation Centre of Excellence in Limerick.

WK