Redactie - 30 juni 2014

Univé kiest voor OGD beheerdiensten


Coöperatie Univé kiest voor OGD als partner voor de inrichting, ondersteuning en het beheer van haar kantoorautomatisering. OGD zal direct beginnen met de overname van het beheer van de bestaande omgeving. Vervolgens start een traject waarbij OGD 3200 werkplekken op 150 locaties opnieuw inricht op basis van cloudtechnieken, zo meldt OGD-directeur Daan de la Parra.

Om zich klaar te maken voor de toekomst wil Univé haar dienstverlening efficiënter en effectiever inrichten. De werkplek van medewerkers is hiervan een belangrijk onderdeel. Univé heeft gezocht naar een partner die haar hierbij zo goed mogelijk kan ondersteunen. Hun keus is daarbij gevallen op OGD ict-diensten. OGD gaat een werkplek neerzetten en levert ook het beheer en eindgebruikersondersteuning.

Univé is een grote organisatie en kent daardoor verschillende typen gebruikers. Daarom zijn bij de inrichting de functionele behoeften van alle typen eindgebruikers als uitgangspunt genomen. Op basis van deze zogenaamde ‘use cases’ realiseert OGD werkplekken die overal en altijd toegankelijk zijn en geschikt voor elk type gebruiker. Daarnaast wordt met behulp van nieuwe communicatietoepassingen als Lync ook het samenwerken op afstand beter gefaciliteerd.

Univé maakt met het nieuwe werkplekconcept een volgende stap in het vernieuwen van haar IT-landschap. Daarnaast ondersteunt OGD zelfservice voor de eindgebruikers, waarmee Univé een besparing op de operationele kosten realiseert. De OGD-helpdesk ondersteunt de eindgebruikers bij de complexere hulpvragen, aldus Frank Dijkstra, Manager IT bij Univé.