Redactie - 03 april 2014

Salesforce.com start met branchestrategie

 

Salesforce.com, leverancier van een CRM-platform in de cloud, kondigt een nieuwe segmentgerichte strategie aan. De nieuwe Industries Business Unit richt zich op zes groeisectoren en wil organisaties sectorspecifieke oplossingen bieden om de manier waarop zij het contact met hun klanten onderhouden, te transformeren.

De Industries Business Unit staat onder leiding van Vivek Kundra, EVP of Industries, en biedt social-, mobile- en connected cloud-oplossingen voor de volgende zes sectoren: financiële dienstverlening & verzekeringen, gezondheidszorg & biowetenschappen, retail & consumentenproducten, communicatie & media, de publieke sector en de automobielindustrie. Naast een team met sectorexperts, wordt een ecosysteem opgezet metpreferred partners en worden branche-specifieke oplossingen gecreëerd op basis van Salesforce1 Platform, een geintergreerde klantenplatform waarmee organisaties de ontwikkeling en het uitrollen van nieuwe bedrijfskritische applicaties drastisch kunnen versnellen.

Sectorexperts

Voor elke sector staat een team specialisten klaar, elk met een eigen expertise en een jarenlange salesforce.com ervaring, om de wereldwijde groeiplannen binnen de verschillende sectoren mee vorm te geven. Dit team staat organisaties bij in hun transformatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie, in dit tijdperk van het ‘internet van klanten’ zoals de leverancier zijn markt graag omschrijft.

Witold Kepinski