Redactie - 21 maart 2014

NEDIS Group maakt van Master Data unique selling point



Stibo Systems, leverancier van multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat NEDIS Group, één van de grootste spelers op het gebied van consumentenelektronica en – accessoires in Europa en onderdeel van de Zwitserse Datwyler Group, met Stibo Systems gaat werken om via master data management haar ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren.

NEDIS Group levert negen eigen merken en distribueert meer dan 300 merken aan 50.000 retailers en e-tailers in 50 landen via catalogi en web shops. De Groep wil haar omzet in de komende 3 jaar verdrievoudigen en hiervoor is best in class master data een vereiste. Niet alleen is master data één van de belangrijkste selectiecriteria op basis waarvan de klant voor NEDIS kiest, ook voor business intelligence analyses is de kwaliteit van master data essentieel.

Door met het enterprise platform STEP van Stibo Systems te werken, zorgt NEDIS dat er één centrale master data bron voor alle artikelen komt. STEP genereert best in class Master Data van artikelen, wat leidt tot verbeteringen van de bestaande Master Data en verbeteringen van de kwaliteit van Master Data in de toekomst. STEP zorgt voor business proces optimalisatie via workflows en business rules. STEP legt een basis voor structurele data uitwisseling tussen NEDIS en Distrelec.
<
NEDIS Group zal met het enterprise platform STEP van Stibo Systems een fundament leggen voor het structureel aanbieden van hoge kwaliteit master data via alle moderne communicatiekanalen. Jack Breukers, Senior ICT Manager bij NEDIS Group: “De implementatie van STEP is één van de projecten waarmee NEDIS de basis wil leggen voor verdere groei. Dit systeem met bijbehorende processen en procedures moet eraan bijdragen dat wij in de markt bekend staan als de partij die de beste en meest volledige master data van producten aanbiedt. Master data moet voor Nedis echt een unique selling point worden.”

Bart Coenen, Managing Director Stibo Systems Benelux: “Juist in een business model als dat van NEDIS Group, waarbij het innovatieve productaanbod en de supply chain essentieel zijn voor het bedrijfssucces, kunnen wij met STEP heel veel waarde toevoegen. Graag wil ik NEDIS hartelijk verwelkomen als nieuwe klant en ik kijk uit naar een mooi gezamenlijk traject waarbij wij NEDIS Group helpen haar groeidoelstellingen te bereiken.”

NEDIS Group is opgericht in 1982 en is met 350 werknemers in 17 landen Europa’s tweede leverancier op het gebied van consumentenelektronica en -accessoires. De groep levert negen eigen merken en distribueert meer dan 300 merken aan 50.000 retailers en e-tailers in meer dan 50 landen. Onderscheidend is de prijs-/kwaliteitverhouding, de leveringsservice en het innovatieve productaanbod. Goede samenwerking in de supply chain is essentieel voor NEDIS en biedt het bedrijf en haar partners winstgevende mogelijkheden. De groep valt onder Datwyler’s afdeling Technical Components, samen met Distrelec, Elfa Distrelec, Reichelt en Maagtechnic.

(PW)