Redactie - 05 maart 2014

Mitel neemt enterprise contact center specialist OAISYS over

 

Mitel, specialist in telecom en unified communications, neemt OAISYS over, leverancier van geïntegreerde call recording en kwaliteitsbewakings oplossingen.

De overname past in de strategie van Mitel om zijn positie in de groeiende contact center-wereld verder uit te bouwen. Financiële details van de overname zijn niet bekend gemaakt. Het is de tweede contact-center gerelateerde overname van Mitel in een jaar tijd, die volgt op de succesvolle integratie van prairieFyre afgelopen zomer. Begin dit jaar rondde Mitel ook de fusie met Aastra Technologies af. "Contact centers worden steeds belangrijker voor organisaties omdat ze hiermee inzicht krijgen in klantinformatie die uiteindelijk kan resulteren in concurrentievoordeel en daardoor groei. De overname van OAISYS is de volgende stap in Mitel’s strategie om in te spelen op deze vraag van de markt”, zegt Richard McBee 9foto), President en CEO bij Mitel. “OAISYS biedt klanten en partners een oplossing waarmee ze inzicht krijgen in bedrijfsgegevens en daarvan kunnen profiteren.”

OAISYS stelt bedrijven in staat om data om te zetten in waardevolle business intelligence die ze kunnen gebruiken voor betere klantenservice. Het OAISYS portfolio integreert naadloos met Mitel's MiContact Center platform en wordt geschikt gemaakt voor MiContactCenter for Lync en Aastra’s Solidus eCare platform .

Door: Witold Kepinski