Redactie - 11 februari 2014

Powa Technologies krijgt flinke kapitaalinjectie voor zijn PowaTag retail- en betaaltechnologie

 

Powa Technologies, een Britse onderneming voor de  PowaTag retail- en betaaltechnologie, heeft bekend gemaakt dat zij een extra investering 20.5 miljoen dollar heeft ontvangen voor PowaTag. Samen met een eerdere kapitaalinjectie van 76 miljoen dollar komt het totaal uit op 96,7 miljoen dollar.

De PowaTag technologie stelt consumenten in staat om met hun smartphone binnen drie seconden producten te kopen. Met deze technologie wordt kopen met een smartphone niet alleen in fysieke winkels mogelijk, maar ook online, onderweg, via tijdschriften, bill-boards, televisie etc.

mPOS

Dan Wagner (foto), oprichter en CEO van Powa Technologies: "We hebben mondiale ambities en onze innovaties in mPOS en mCommerce zullen wereldwijd door consumenten, retail en producenten worden ervaren als een revolutie. Powa heeft een groeiend netwerk van nu veertien kantoren waaronder Amsterdam, New York, Mexico City, Madrid, Parijs, Beijing en Milaan. PowaTag wordt al met veel enthousiasme omarmd door toonaangevende retailers, fabrikanten en merken over de hele wereld maar ook banken, telecombedrijven en betalingsverwerkers zijn enthousiast over onze innovatieve producten en diensten.PowaTag is een echte multi-channel technologie. Het stelt de retail en producenten ook in staat om smart data over hun klanten, producten en promoties te verzamelen; marketing campagnes te ontwikkelen en zo het effect van de traditionele en minder traditionele reclamekanalen te vergroten. Met PowaTag kunnen retailers en bedrijven hun klantbetrokkenheid enorm vergroten en weer gaan groeien"

Door: Witold Kepinski