Redactie - 14 januari 2014

Fujitsu Market Place beheert verschillende winkelkanalen via één systeem

 

Fujitsu heeft een nieuwe IT-applicatie gelanceerd op de NRF in New York, Fujitsu Market Place. Hiermee kunnen retailers al hun verschillende winkelkanalen via één systeem beheren.

Het bedrijf speelt hiermee in op de behoefte van retailers om hun diensten zowel in-store als online op een uniforme manier aan hun klanten aan te bieden. Op termijn reduceert Fujitsu Market Place de IT-kosten van het beheren van het groeiende aantal kanalen die consumenten gebruiken om aankopen te doen. Door de stevige concurrentie van het online kanaal, springen steeds meer retailers in op de multichannel trend en verkopen via meerdere kanalen hun aanbod. Om dit te realiseren, zijn retailers genoodzaakt om verschillende IT-systemen aan elkaar te knopen. Dit zorgt vaak voor problemen waar de klant de dupe van wordt. Bijvoorbeeld een korting die wel in de winkel is doorgevoerd maar niet online. Of een klant die teleurgesteld is omdat hij iets online heeft besteld en pas later hoort dat een artikel niet meer voorradig is. Bert Hazewinkel (foto), Business Developer, Fujitsu: "Dit is natuurlijk niet klantvriendelijk en levert reputatieschade op voor de retailer. Fujitsu Market Place levert eenduidig inzicht in alle belangrijke onderdelen van het proces van de retailer over de verschillende kanalen heen, zoals artikelen en prijzen, voorraden, promoties en klantgegevens."

Het nieuwe winkelen
Om te zorgen voor een optimale klantbeleving is het belangrijk dat retailers hun klanten via online kanalen goed kunnen bedienen. Hierbij kan je denken aan online winkelen via mobile devices en het doen van aankopen via facebook. In de toekomst zullen er alleen nog maar meer kanalen bijkomen. ‘Denk bijvoorbeeld aan aankopen via Google Glasses of wat dacht je van winkelen via Instagram of Pinterest? Met Fujitsu Market Place zijn retailers ervan verzekerd dat ze deze kanalen makkelijk in hun systeem kunnen integreren’ aldus Hazewinkel.

Beheersen IT-kosten
De operationele kosten van een passief IT-beheer rijzen de pan uit met de opkomst van steeds meer IT-oplossingen en mobile devices. De opkomst van elk nieuw winkelkanaal betekent voor retailers immers de aanschaf en integratie van een nieuw IT-systeem. Hierdoor moeten retailers flinke kosten maken om hun aanbod ook via het nieuwe kanaal beschikbaar te stellen. Met Fujitsu Market Place worden deze kosten gereduceerd, doordat de applicatie zo is gebouwd dat nieuwe software makkelijk kan worden geïntegreerd zonder het systeem om te gooien. Hazewinkel: "De IT-kosten voor het onderhouden en integreren van retailkanalen zijn vaak meer dan 50 procent van het hele IT-budget. De architectuur van Fujitsu Market Place maakt het mogelijk om op dit gebied forse kostenbesparingen te realiseren."

 

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024