Redactie - 20 november 2013

Dreamforce 2013: Quintiq groeit gestructureerd door focus op proces automation


Rob Tersteeg (foto) is Global sales Operations verantwoordelijke op het domein People, Processen en technology. Zijn bezoek aan Dreamforce staat in het teken van ‘learning en networking’: "De inhoud staat centraal om onder andere. best practices te ontdekken en om de juiste mensen partners te vinden die waarde kunnen creëren voor Quintiq, in Nederland en daarbuiten", aldus Tersteeg. 

Quintiq opereert in meerdere landen (80) en heeft meer dan 700 medewerkers. Ze hebben wereldwijd twee hoofdkantoren, en wel in Den Bosch en Philadelphia. Klanten zijn o.a. Akzo Nobel, DHL, Jan de Rijk en ANWB. "Quintiq is onderweg om voor haar key industries communities op te zetten waar partners, klanten en industrie experts samenkomen om aan innovatieve supply chain concepten te werken", aldus Tersteeg.

De historie met Salesforce gaat een tijd terug. In 2004 is deze aangekocht puur voor het sales gedeelte van salesforce. Inmiddels is het een belangrijke pilaar geworden voor de interne SFA processen van Quintiq. Tersteeg: "Als het niet in Salesforce zit, dan is het niet ‘waar’ is hier ook een belangrijke statement. Alle commercie (sales, marketing en forecasting) en de waarde van de pijplijn bouwen voort op Salesforce en vormen daarmee een belangrijke indicator voor verloop en forecasting voor de organisatie. De applicatie is geïntegreerd met Marketo, die ook aanwezig zijn op Dreamforce. De volgende stap van Quintiq met Salesforce is nog efficiënter en effectiever omgaan met sales en marketing. Een voorbeeld is de grotere groei van kansen managen voor de organisatie en ook de toename van aantal mensen ondersteunen (onboarding proces). Integratie met andere systemen staat daarbij centraal en het dient Quintiq In staat te stellen om nog makkelijker inzichten te creëren in de grote hoeveelheid data die de organisatie raakt. Mobile is ook relevant voor Quintiq, en vooral voor de buitendienst om afspraken te maken. Op social vlak zijn ze verkennend bezig en zullen ze de komende jaren in kaart brengen wat wel en niet past bij de organisatie. Kortom, een evolutie, geen revolutie, met een scherp oog op ‘operational excellence’ en gestructureerde groei. Degelijk, oer Hollands zeg maar."

Door: Danny Frietman