Redactie - 13 november 2013

ServiceNow introduceert HR Service Automation

ServiceNow, introduceert HR Service Automation, de eerste oplossing van het bedrijf dat speciaal is ontwikkeld voor de HR-afdeling.

Deze nieuwe applicatie beheert de relatie tussen de HR-afdeling en medewerkers via een online platform. Met deze nieuwe manier van werken zorgt HR Service Automation voor een verlaging van het telefoon- en mailverkeer binnen een organisatie. Het geeft de HR-afdeling meer controle en inzicht en verhoogt daarnaast de productiviteit van het HR-management, aldus Servicenow.

ServiceNow HR Service Automation laat medewerkers via een selfservice, online platform vragen stellen aan HR. Naast de algemene verzoeken, hebben medewerkers nu ook de mogelijkheid om vragen te stellen over de secundaire arbeidsvoorwaarden, vrije dagen en vakanties, salaris, werkrelaties en HR-systemen. HR-verzoeken worden automatisch toegewezen, gepland, gevolgd en gerapporteerd. Dit zorgt voor een hogere productiviteit en efficiëntie. Elk punt in deze catalogus kan door een organisatie op ieder moment worden aangepast zodra het hier behoefte aan heeft.

HR Service Automation beschikt over vooraf gedefinieerde dashboards en rapporten. Dit stelt HR-managers in staat om de werklast van de afdeling te begrijpen en naar aanleiding hiervan de middelen en het personeel beter af te stemmen op de doelstellingen van de organisatie. De rapporten bevatten onder andere de totale werklast, de soorten verzoeken en de individuele werkdruk. Organisaties kunnen daarnaast vanuit de applicatie zelf rapporten samenstellen en ServiceNow Performance Analytics gebruiken bij het ontwikkelen van verschillende modellen; denk hierbij aan modellen die een duidelijk beeld geven van het verleden, maar ook voorspellingen doen over de toekomst.

“Net zoals veel afdelingen binnen een organisatie, gaat ook HR vaak gebukt onder een verouderde manier van werken, wat ten koste gaat van de productiviteit”, vertelt Shane Jackson, vice president marketing, ServiceNow. “Met dit nieuwe geautomatiseerde systeem kunnen onze klanten aanvragen en relaties eenvoudig beheren, de dienstbetrekkingen moderniseren en zorgen voor een meer flexibele en efficiëntere organisatie.”

Met het ServiceNow Service Automation Platform kunnen organisaties eigen maatwerkapplicaties bouwen die gebruik maken van een centrale gebruikersinterface, broncode en datamodel. Dit geeft zowel IT- als niet-IT-business units de mogelijkheid om hun diensten te verbeteren door gebruik te maken van selfservice, social media, geautomatiseerde workflows en service frameworks. Dit gecombineerd met geavanceerde automatisering- en workflow-mogelijkheden creëert een enkel platform dat de dienstverlening van een organisatie van een IT-service model transformeert naar een dienst die zowel de relaties binnen als ook buiten een organisatie kan beheren.