Redactie - 27 september 2013

SITA introduceert nieuw management systeem Horizon voor luchtvaartmaatschappijen


SITA, aanbieder van communicatie- en IT-oplossingen voor de luchttransportsector, heeft Horizon gelanceerd. Dit is een nieuw Passenger Services System (PSS). 

Meer dan 150 luchtvaartmaatschappijen en grondpersoneel wereldwijd maken gebruik van SITA’s PSS. Met SITA’s nieuwe Horizon platform kunnen zij voorzien in en zich aanpassen aan de veranderende informatiebehoeften in de markt.

Horizon stelt luchtvaartmaatschappijen in staat om passagiers gedurende het gehele reisproces via meerdere touch-points te ondersteunen. Het systeem is bedoeld om klanten een betere klantervaring te bieden, van het moment van een offerteaanvraag tot en met de service van de bemanning tijdens de vlucht. Het systeem zorgt ervoor dat data in real-time wordt gedeeld tussen alle betrokken partijen via alle toepassingen, zodat passagiers, reisagenten en alle andere gebruikers dezelfde, juiste informatie kunnen bekijken.

De nieuwe applicatie-infrastructuur van SITA wordt momenteel uitgerold, terwijl uitgebreide usability- en performance-testen met key users door blijven gaan. Verdere applicatie-implementaties zijn voor later dit jaar gepland.

Door: Witold Kepinski