Redactie - 11 september 2013

Univé kiest QIS voor polis- en schadeadministratie


Univé gaat haar bestaande polis- en schadeadministratiesystemen vervangen en heeft gekozen voor de Quinity Insurance Solution (QIS).

Door de implementatie van dit moderne standaardpakket voor front-, mid- en backoffice kunnen naast de bestaande backoffice-systemen ook een groot aantal applicaties voor front- en mid-office worden uitgefaseerd. Hierdoor kan Univé de kosten sterk verlagen. Op 31 juli jl. tekenden Univé en Quinity het contract.“Met het functioneel rijke nieuwe platform verwachten we de time-to-market voor nieuwe producten aanzienlijk te verkorten, onze bedrijfsprocessen verder te optimaliseren en flink te besparen op de kosten. Ook biedt QIS voor Univé goede mogelijkheden voor straight through processing en selfservice door de klant,” zegt Herman Hein Roozen, bestuurder van Univé.

Het betreft een omvangrijke implementatie. Univé neemt de gehele polis- en schadeadministratie van QIS af, inclusief front- en midofficefunctionaliteit en implementeert QIS voor zowel de particuliere als zakelijke producten. Daarbij hoort ook de migratie van grote portefeuilles uit verschillende legacy-systemen. QIS ondersteunt de distributiestrategie van Univé (online en via regionale kantoren).