Redactie - 06 september 2013

ICIT kiest voor Visma Severa


Full-service internetbureau ICIT heeft zijn bedrijfsprocessen gestroomlijnd met de gebruiksvriendelijke online projectmanagementoplossing Visma Severa. Deze cloudservice van Visma Software stelt ICIT in staat zijn verkoop, projectplanning, taakverdeling, urenregistratie en facturering in één geïntegreerde omgeving te doen.

Met Visma Severa heeft ICIT meer inzicht in en grip op zijn projecten en resultaten. Belangrijk voordeel voor ICIT is bijvoorbeeld dat zowel de afspraken met klanten als de uren van medewerkers eenvoudig geregistreerd kunnen worden in de software en automatisch in de facturering worden verwerkt op basis van het prijsbepalingsbeleid van het bedrijf. Doordat ICIT zijn uren op de juiste manier en nauwkeurig in rekening brengt, ziet het zijn inkomsten stijgen. Bovendien biedt werken in de cloud het internetbureau meer flexibiliteit en de mogelijkheid om de automatiseringskosten te spreiden.
 
Extra omzet 
Jan-Harmen Akkerman (foto), directeur van ICIT: “Voor veel van onze klanten werken we op basis van abonnementen en urenbundels. Voordat we overstapten naar Visma Severa moesten we extra uren handmatig in onze facturen verwerken. Daardoor gebeurde het regelmatig dat uren ‘verloren’ gingen. Nu weten we zeker dat we alle uren volgens afspraak en tijdig factureren. Dit resulteert in extra omzet voor ons bedrijf. Visma Severa leek bijna te mooi om waar te zijn, maar lost zijn belofte daadwerkelijk in.”

Geen grote investeringen nodig
ICIT maakte in de afgelopen jaren een snelle groei door en ging van steeds meer verschillende toepassingen gebruikmaken om zijn processen te ondersteunen. Vorig jaar besloot het bedrijf over te stappen op een geïntegreerde automatiseringsoplossing. Hoewel ICIT al in vergevorderd stadium was in de keuze van een systeem van een andere softwareleverancier, koos het na een overtuigende kennismaking al snel voor Visma Severa. Akkerman: “Behalve dat we met Visma Severa ons prijsbepalingsbeleid met verschillende tarieven veel gemakkelijker en zonder maatwerk konden inrichten, sprak het ons onder meer aan dat Visma Severa een cloudservice is. Dat past bij onze eigen business en biedt flexibiliteit. Je hoeft geen grote investeringen te doen, maar kunt je kosten spreiden.”