Redactie - 26 augustus 2013

Ordina stroomlijnt inkoopprocessen bij Martini Ziekenhuis


Het Martini Ziekenhuis heeft Ordina als partner geselecteerd voor de optimalisatie van de inkoop-, logistieke en financiële processen. Ordina gaat het Martini Ziekenhuis de komende vijf jaar helpen om een kostenbesparing van minimaal 2,5% op de inkoopkosten te realiseren door optimalisatie van het inkoopproces en de implementatie van een zorgspecifieke ERP-oplossing. De vijfjarige overeenkomst heeft een geschatte waarde van circa EUR 1,7 miljoen. Met deze overeenkomst vergroot Ordina haar aanwezigheid in de zorgmarkt.

Ordina implementeert een op ziekenhuizen toegesneden gestandaardiseerd ERP-systeem waarmee het Groningse ziekenhuis onder andere snel een totaalinzicht in alle inkoopkosten krijgt. Vervolgens zal Ordina de inkoopprocessen bij het ziekenhuis optimaliseren. Het inkoopproces wordt aangesloten op 'webwinkels' van het ziekenhuis, waar eindgebruikers zoals artsen en verpleegkundigen de benodigde materialen snel kunnen bestellen. Door deze combinatie van procesoptimalisatie en slimme inzet van ICT kan het Martini Ziekenhuis slimmer inkopen om kosten te besparen.