Redactie - 15 augustus 2013

Tempo-Team schakelt VANAD in voor thuiswerken


Tempo Team gebruikt het concept ‘work-from-home’ van VANAD Contact Centers waarmee werknemers vanuit hun eigen huis kunnen werken. Hierdoor vormen woonplaats, reisbereidheid of reismogelijkheden geen belemmeringen meer om de beste medewerkers aan te trekken. Dit is essentieel met het oog op de toekomstige arbeidsmarktkrapte voor klantcontactmedewerkers en de daarmee samenhangende ‘strijd’ om de beste medewerker. Om maximaal te profiteren van het voordeel van ‘work-from-home’, werkt VANAD Contact Centers samen met Tempo-Team om de werving en selectie (inter)nationaal te organiseren.

Tempo-Team werkt reeds succesvol samen met VANAD Contact Centers voor het selecteren van klantcontactmedewerkers. Arnoud Munneke, COO VANAD Contact Centers: “VANAD Contact Centers werkt graag samen met Tempo-Team, omdat dit bijdraagt aan onze ondernemende manier van werken. De visie van Tempo-Team op het ontwikkelen van werknemers sluit goed aan bij die van ons en daarnaast hebben zij de kennis om het best beschikbare arbeidspotentieel in Nederland in kaart te brengen.”

De mogelijkheid om vanuit huis te werken sluit aan bij de behoefte van werknemers om bijvoorbeeld werk en zorg te combineren. ‘Work-from-home’-medewerkers staan via het in eigen huis ontwikkelde platform in contact met collega’s en teamleiders. Kees Stroomer, Algemeen Directeur Tempo-Team: “Dit ‘nieuwe werken’ vraagt om een nieuwe aanpak in werving- en selectie die de grenzen van de functie van de uitzendvestiging overstijgt. Door de combinatie van nationale arbeidsmarktkennis en een ruime recruitmentervaring, weet Tempo-Team de juiste medewerkers voor VANAD Contact Centers te vinden, waar deze zich ook bevinden: het verborgen arbeidspotentieel.“ Om de dienstverlening in te vullen, start Tempo-Team met een arbeidsmarktanalyse om het verborgen arbeidspotentieel inzichtelijk te maken.

Daarnaast richt Tempo-Team een recruitmentcenter op met een speciaal accountteam dat gerichte wervingsacties en uitgebreide screeningsmiddelen inzet. VANAD Contact Centers biedt iedere nieuwe medewerker een trainingsprogramma om de hoge kwaliteit van  dienstverlening te waarborgen. VANAD Contact Centers maakt gebruik van het landelijke Tempo-Team vestigingsnetwerk om deze trainingen te verzorgen. Hierdoor kunnen startende medewerkers die niet in de omgeving van Rotterdam wonen – daar waar VANAD Contact Centers is gevestigd - of die onvoldoende mobiel zijn, toch de trainingen volgen.