Ricoh introduceert geautomatiseerd platform voor contract management
25-06-2013

Ricoh introduceert geautomatiseerd platform voor contract management


Ricoh, specialist in IT- en documentmanagementoplossingen, introduceert een geautomatiseerd platform voor contractmanagement.

Met deze softwarematige oplossing hebben organisaties een centraal en elektronisch systeem voor contractbeheerprocessen, dat real-time toegang geeft in alle fases van contractprocedures, aldus Ricoh.

Ricoh biedt met Contract Management een geautomatiseerd platform waarmee getekende contracten en wijzigingen eenduidig kunnen worden vastgelegd, beheerd en bewaakt. Hierdoor zijn organisaties ervan verzekerd dat contracten maximaal worden benut en geëxploiteerd. Met managementrapportages wordt duidelijk gemaakt wat de resultaten zijn, zodat organisaties kennis van en grip op de kosten krijgen en inzicht ontstaat ten behoeve van aanvullende bedrijfsprocessen. De inzet is het bewaken, monitoren, sturen en waar nodig bijstellen van de leveranciersrelatie.

Allard van Veelen (foto), Marketing Development Manager Document Management bij Ricoh Nederland zegt: “Er geldt een vaste prijs voor de functionaliteiten van het platform, maar het is tegelijk wel flexibel. Indien wenselijk kunnen specifieke wensen additioneel worden toegevoegd.” Volgens Van Veelen is de oplossing is niet helemaal nieuw. “We helpen regelmatig klanten met het optimaliseren van hun contractbeheerprocessen. Het betreft dan klant-specifieke oplossingen. Ricoh heeft echter nu een platform ontwikkeld waarmee de automatisering van dit proces voor iedere organisatie toegankelijk is, en contractbeheer voor iedere organisatie makkelijker gemaakt kan worden.”

Door: Witold Kepinski 


Terug naar nieuws overzicht