Redactie - 17 juni 2013

KPN Consulting zet in op IT-servicemanagement met ServiceNow


KPN Consulting breidt haar dienstverlening verder uit met de servicemanagementoplossingen van ServiceNow. ICT-organisaties kunnen hiermee besturingskennis en proceskennis combineren met het uitgebreide technologisch platform van ServiceNow. De expertise van KPN Consulting op dit gebied helpt klanten om de applicatie optimaal toe te passen binnen de organisatie. Zo wordt servicemanagement efficiënter en overzichtelijker en hebben afnemers altijd een actueel inzicht in hun ICT-dienstverlening. KPN Consulting besloot tot de samenwerking nadat KPN het platform zelf in gebruik nam voor het managen van de ICT-dienstverlening aan eigen klanten.

IT-servicemanagement
Steeds meer organisaties willen servicemanagementprocessen automatiseren. Dat is niet alleen efficiënter; organisaties zijn ook meer in control. Maar zonder goede tooling is goede regie niet mogelijk. KPN Consulting en ServiceNow combineren hun expertise om IT-servicemanagement verder te optimaliseren. Ze helpen ICT-organisaties meer grip te krijgen op de processen en hun dienstverlening te verbeteren. Doordat handmatig werk wordt vervangen door een geautomatiseerde oplossing, vermindert de druk op de ICT-afdeling, waardoor ICT-medewerkers zich bezig kunnen houden met meer strategische en organisatiebrede vraagstukken.

Advies op basis van eigen ervaring
KPN heeft ServiceNow zelf eerst in gebruik genomen voor het managen van de ICT-dienstverlening voor alle klanten. “KPN Consulting heeft de meerwaarde en het gebruiksgemak van het krachtige ServiceNow platform zelf ervaren en we willen dat klanten profiteren van onze best practices”, zegt Arnold van Mameren, Vice President van KPN Consulting. “Door een efficiëntere werkwijze en optimale controle op de voortgang van de ICT-processen profiteren klanten bovendien van kostenbesparingen. Ook wordt het inzicht in de eigen ICT-dienstverlening vergroot. Waar nodig helpt KPN Consulting klanten bij het verbeteren van deze processen.”

ServiceNow biedt kansen om kostenreductie hand in hand te laten gaan met het verbeteren van kwaliteit en snelheid van ICT-dienstverlening. “Met deze samenwerking komen strategische visie, concrete aanpak en moderne technologie op een bijzonder effectieve wijze bij elkaar – het daadwerkelijk realiseren van toegevoegde waarde door de IT Operatie is nog nooit zo haalbaar gebleken”,  aldus Richard Poolman (foto), Regional Director Benelux ServiceNow.

KPN Consulting heeft veel ervaring met servicemanagement-optimalisatie en -transformatie bij verschillende ICT-organisaties. Als pionier heeft het bedrijf destijds ITIL naar Nederland gehaald. Ook ASL en BISL komen uit de koker van KPN Consulting. Bovendien heeft het bedrijf aan de wieg gestaan van het Microsoft gedachtegoed over IT-servicemanagement, het Microsoft Operations Framework (MOF).

 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024