Redactie - 07 februari 2013

Microsoft opent het vuur op Google


Microsoft gaat inzetten op privacy om met zijn Outlook.com-mailservice een vuist te kunnen maken tegen Gmail van Google. In een grootscheepse campagne - met de titel Don't get scroogled by Gmail - gaat de Windows-maker gebruikers wijzen op het feit dat Google mailtjes scant en op basis van de inhoud met advertenties komt.

Stefan Weitz van Microsoft in een persverklaring: "Wij vinden met Outlook.com dat privacy niet te koop mag zijn. Mensen zouden zelf de controle moeten hebben over wat anderen wel en niet kunnen lezen. En dan maakt het niet uit of het over privégesprekken gaat of gevoelige bankdata. Je laat de postbode ook niet in je brieven kijken, waarom Google wel?"

Google laat in een reactie weten dat mails niet door mensen worden gelezen. Advertenties zouden automatisch gegenereerd worden via een wiskundige formule op basis van gegevens uit je Google Account.

Video

(c) ANP


Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024