Redactie - 29 januari 2013

Hogeschool van Amsterdam standaardiseert volledig op Avaya Aura-platform


De Hogeschool van Amsterdam (HvA) ontsluit sinds kort haar volledige IP-telefonieomgeving op basis van Avaya Aura Unified Communications-technologie. Met het vervangen van het oude Cisco-systeem door de nieuwe Avaya Aura-oplossing op een van de grote HvA-locaties verkrijgt de Hogeschool van Amsterdam een volledig gestandaardiseerde omgeving. Deze wordt centraal beheerd vanuit een redundant twin-datacenterconcept, waardoor de Hogeschool van Amsterdam profiteert van een zeer hoge beschikbaarheid.

Arvid Janssen, Unit Manager Back Office bij de Hogeschool van Amsterdam: “De Hogeschool van Amsterdam is al langere tijd gebruiker van Avaya-technologie. Nu we de systemen van derden uitfaseren, biedt het Avaya Aura-platform ons de keuze om ruim 3.000 medewerkers naast telefonie mogelijk ook van een gestandaardiseerd Unified Communication-platform gebruik te laten maken, ongeacht de locatie waar zij zich bevinden. Daarnaast verlaagt de inzet van deze oplossing onze beheer- en servicekosten aanzienlijk.”

Kees Griffioen, Sales leader bij Avaya, vult aan: “Het Avaya Aura-concept stelt de medewerkers van de Hogeschool van Amsterdam in staat om gebruik te maken van  centraal aangeboden faciliteiten, ongeacht het device dat zij gebruiken of de werkplek waar zij zich bevinden. Bovendien biedt Avaya Aura een toekomstvast real-time samenwerkingsplatform.”

Met het inzetten van de Avaya Aura-technologie en ook door te kiezen voor Contact Center-oplossingen heeft de Hogeschool van Amsterdam vele mogelijkheden haar dienstverlening verder te optimaliseren, zowel voor haar interne als externe klanten. Denk hierbij aan het optimaliseren van de afhandeling van de toestroom van nieuwe studenten.