Redactie - 22 oktober 2012

‘Kleinste’ order ooit voor AFAS Software


Madurodam gaat gebruik maken van de software van AFAS. Een van de meest bezochte attractieparken van Nederland koopt de (e)HRM/Payroll-oplossing van de softwareleverancier uit Leusden. De implementatie van de nieuwe software is momenteel in volle gang. Vanaf 1 januari 2013 moet het systeem operationeel zijn.

Voor de vervanging van het bestaande systeem voor de personeels- en salarisadministratie heeft Madurodam in augustus van dit jaar een Request for Proposal (RFP) uitgeschreven. Daarbij kwam AFAS Software als meest geschikte partner uit de bus. Naast dat de softwareleverancier de meest gunstige prijs-kwaliteitverhouding bood, sloot het pakket het beste aan bij de wensen en eisen van het attractiepark.

De noodzaak van een nieuwe HRM/Payroll-oplossing kwam voort uit een toenemende behoefte aan inzichtelijkheid, transparantie en gerichte beschikbaarheid van gegevens voor managers en medewerkers. Door te kiezen voor de e-HRM-oplossing van AFAS Software kan Madurodam de administratieve taken daar leggen waar ze het meeste effect hebben. Hiervoor gaat het attractiepark onder meer gebruik maken van zowel Employee- als Manager Self Service (ESS/MSS). Op deze manier kan Madurodam veel administratieve processen op een gebruiksvriendelijke manier ontsluiten naar haar medewerkers en managers. Administratieve werkzaamheden kunnen zo nog efficiënter en effectiever uitgevoerd worden.

Vincent Martina, Manager HR bij Madurodam: “Onze organisatie streeft naar efficiëntere processen en wil de kans op foutieve data-invoer tot nul reduceren. Daarom wilden we in- en output zoveel mogelijk digitaliseren en integreren in één database. Een belangrijk doel hierbij was om zo min mogelijk tijd kwijt te zijn aan administratieve taken om zo aandacht te kunnen besteden aan de ontwikkeling van onze medewerkers.”

AFAS Software is zelf ook te zien in Madurodam. Kort nadat de softwareleverancier vorig jaar bekend maakte naamgevend sponsor te worden van het Circustheater in Scheveningen, verscheen de naam ‘AFAS’ in het park ook op het Circustheater. Omdat AFAS Software ervan houdt om ‘anders te zijn’, startte het bedrijf in mei een billboardcampagne op miniatuurformaat die nog steeds te zien is in Madurodam. Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software: ‘Wij zijn ontzettend trots dat zo’n bijzonder bedrijf als Madurodam kiest voor onze software. Madurodam is een geweldig attractiepark dat bij jong en oud tot de verbeelding spreekt.”