Redactie - 04 oktober 2012

SAS geeft boek uit over het halen van rendement uit Big Data


SAS, specialist op het gebied van business analytics presenteert tijdens het SAS Forum Nederland 2012 de nieuwste uitgave in de serie Future Bright: ´Decisions at the speed of right´.

In dit boek vertellen beslissers en visieleiders hoe zij omgaan met het fenomeen Big Data en hoe zij hiermee voor hun organisatie concurrentievoordeel behalen, onder meer door de inzet van High-Performance Analytics. Karel Kinders (foto), Managing Director van SAS Nederland: "Big Data is een enorme kans maar wordt nog vaak gezien als een bedreiging. In dit boek laten we zien dat het ontsluiten en ontginnen van enorme hoeveelheden gegevens laagdrempeliger is dan vaak wordt gesuggereerd. 

In 'Future Bright - Decisions at the speed of right' vertellen deskundigen over de stappen die zij hebben genomen om met behulp van Big Data Analytics waarde te halen uit big data. Het boek bundelt de inzichten en ervaringen van organisaties als RWE, DSM, HSBC, Rabobank, Bol.com, Bank of America, Macy's en Marktplaats.nl, aangevuld met bijdragen van visionairs als Dan Ariely, de auteur van de bestseller 'Predictably Irrational'. Het boek biedt daarmee een compact en direct toepasbaar overzicht van de mogelijkheden van big data en hoe daarmee om te gaan. Future Bright, Decisions at the speed of right' is op te vragen via de website of via sasinfo@snl.sas.com.

Eerder verschenen in de reeks Future Bright al: Fighting Fraud, Reinventing Performance, Business Analytics - IT in Charge, Reinventing Responsibility en Embracing Customer Experience.

Door: Witold Kepinski