Redactie - 04 september 2012

Atos tekent omvangrijk outsourcingscontract met PostNord


PostNord, een fusie van de Deense en Zweedse postbedrijven, heeft een zevenjarige overeenkomst met Atos gesloten voor IT-outsourcing. Nu de zakelijke vraag naar rendabele oplossingen en diensten in de Scandinavische logistiekmarkt toeneemt, blijft gedegen kostenbeheersing binnen de postbranche een belangrijk onderwerp. Met Atos als IT-partner implementeert PostNord een krachtig dienstenmodel, waarmee het bedrijf zijn marktaandeel kan vergroten en tegelijkertijd kosten kan besparen.

Binnen dit contract neemt Atos de outsourcingdiensten voor zijn rekening en levert het vanuit zijn vestigingen in Scandinavië, Polen en Duitsland infrastructuur voor toepassingen en werkplekdiensten. Atos bundelt en moderniseert de bestaande infrastructuur en verbetert daarmee de dienstverlening aan ruim 15.000 eindgebruikers in kantoren en verkooppunten in heel Scandinavië. Deze verbeteringen leveren de komende zeven jaar aanzienlijke besparingen op. Een kleine honderd medewerkers van PostNord worden overgeplaatst naar vestigingen van Atos in Denemarken.

Joss Delissen, CIO bij PostNord: "Dit is een belangrijk contract voor alle betrokken partijen. We hebben gekozen voor Atos als onze vaste partner, omdat we overtuigd zijn van hun reputatie en deskundigheid als het gaat om outsourcing en innovatieve diensten. Met hulp van Atos willen we kosten besparen door IT-ondersteuning te vereenvoudigen en een solide platform te bieden voor toekomstige ontwikkelingen."

“Tijdens de tenderprocedure is voor elk bod een afweging gemaakt aan de hand van een groot aantal factoren, zoals technische capaciteit, continuïteit in dienstverlening, ervaring, geografische dekking, kosten, service levels, flexibiliteit en innovatie,” voegt Delissen toe. "Over het geheel genomen kwam Atos bij dat proces als beste uit de bus en we zien dan ook uit naar de samenwerking."