Redactie - 17 augustus 2012

TMG ziet toekomst voor Hyves


Telegraaf Media Groep (TMG) heeft met zijn socialenetwerksite Hyves in het afgelopen halfjaar verlies geleden en zag het ledenaantal teruglopen door concurrentie van Facebook. Toch ziet TMG nog steeds een rooskleurige toekomst voor Hyves.

,,Wij denken dat uiteindelijk een belangrijke doelgroep overblijft voor Hyves, die wij naast Facebook kunnen bedienen. Daar hebben we een eigen strategie voor'', aldus TMG-topman Herman van Campenhout vrijdag in een toelichting op de halfjaarcijfers van TMG.

Hij wilde niet zeggen om welke doelgroep het gaat. ,,Er zijn hele specifieke segmenten waarin wij met sociale media nog steeds marktleider zijn en daar zullen wij ons ook blijven inzetten de komende jaren. Maar die ga ik niet noemen om zo onze concurrenten wijzer te maken dan ze al zijn.''

TMG verwacht dat door een aantal ingrepen bij Hyves het resultaat in het tweede halfjaar zal verbeteren. Er gaan wel banen verloren bij Hyves door een omvangrijk kostenbesparingsprogramma bij TMG. Van Campenhout wilde geen concrete cijfers geven over het banenverlies bij Hyves.

(c) ANP