‘Negeren social media even schadelijk als telefoon niet opnemen’

‘Negeren social media even schadelijk als telefoon niet opnemen’

‘Negeren social media even schadelijk als telefoon niet opnemen’

01-08-2012

‘Negeren social media even schadelijk als telefoon niet opnemen’


Naarmate steeds meer mensen vertrouwd raken met communicatie via social media, veranderen ook de verwachtingen over de manier waarop bedrijven hiermee omgaan. Volgens Gartner is dit binnen twee jaar zodanig veranderd dat negeren van social media op hetzelfde niveau wordt gesteld als het niet opnemen van de telefoon of het niet beantwoorden van email.  Productpromotie via social media en beantwoorden van vragen via social media zullen nieuwe minimumvereisten worden die aan organisaties worden gesteld.

Volgens de analisten van Gartner wordt dit zo belangrijk dat het significant invloed gaat krijgen op de churn rate. Die zou met vijftien procent omhoog kunnen gaan wanneer bedrijven niet op de juiste manier gebruik maken van social media. Het is daarom zaak dat organisaties nu beginnen met het opstellen van strategieën rond social media. De moeite en tijd die dit kost is geen reden dit te veronachtzamen, in het licht van de schade die dit in de toekomst kan aanrichten.

 

Terug naar nieuws overzicht