Redactie - 11 juli 2012

Microsoft accrediteert StartReady als Premier Support Partner voor Lync


StartReady, specialist op het gebied van Unified Communications oplossingen, is door Microsoft geaccrediteerd als partner-aanbieder van het Premier Support for Lync-Voice-programma.

Met ingang van 1 juli 2012 besteedt Microsoft het Premier Support op Lync Enterprise Voice uit aan UC Gold partners die hiervoor aanvullend door Microsoft zijn opgeleid en gecertificeerd. Deze uitbesteding is met name van belang voor het enterprise segment die steeds vaker gebruik maken van communicatietechnieken die het mogelijk maken flexibel te werken. Dit segment eist  een hogere mate van support en garantie op de up-time en continuïteit. Gegeven de bedrijfskritische aard van Het Nieuwe Communiceren maken Enterprises daarom vaker gebruik van het Premier Support Programma, waarin Lync Voice per heden niet direct bij Microsoft kan worden afgenomen.

Microsoft Lync, combineert verschillende communicatietoepassingen zoals telefonie, mail, chat, documenten delen en videoconferencing tot één communicatieoplossing. Voorheen viel het support voor Lync binnen het Premier Support Programma van Microsoft, waar alle producten onder vallen. Per ingaande van het nieuwe boekjaar op 1 juli heeft Microsoft externe partijen als StartReady aangetrokken om het onderdeel Lync Support voor zowel de Nederlandse als Belgische markt over te nemen.

Ondersteuning in hardware en software vanuit dezelfde partij cruciaal
Voor een snelle diagnose is het cruciaal alle service vanuit één partij te laten komen, om zo een snelle oplossing te garanderen. Dit was voor Microsoft aanleiding voor de uitsluiting van Lync uit het Premier Support Programma. Het is gebruikelijk hardware als gateways of devices in te zetten bij Lync. Daarom wordt de support uitbesteed aan partners als StartReady, dat volledige ondersteuning biedt voor zowel software als bijkomende hardware.

‘Onze inspanningen zijn beloond’, aldus Lucas Wensing (foto), CEO en oprichter van StartReady. ‘We streven ernaar Lync-gebruikers een optimale service te kunnen bieden en zijn blij hier Microsoft per heden in te ondersteunen.’