Redactie - 07 mei 2012

Uniserver ISO 20000 gecertificeerd


Uniserver, actief op het gebied van Cloud Hosting (Infrastructure-as-a-Service), heeft zijn positie verder verstevigd door als enige cloud infrastructuur provider in Nederland de ISO 20000-certificering te mogen voeren. Uniserver ziet de certificering als middel om ook tijdens de forse groeicurve die het bedrijf doormaakt de kwaliteit te bewaken.

Uniserver is al ruim tien jaar gespecialiseerd in het leveren van gehoste servercapaciteit met de hoogste beschikbaarheidgaranties. Het bedrijf levert flexibele infrastructurele oplossingen op maat, van shared server hosting tot en met Infrastructure-as-a-Service (IaaS). Daarnaast biedt het de kant-en-klare oplossing 'Uniserver Cloud-in-a-Box' waarmee IT-partners en -resellers hun klanten onder eigen naam cloud computing-diensten kunnen leveren.

Het ISO/IEC 20000-certificaat toont aan dat Uniserver een effectief IT-Servicemanagementsysteem heeft geïmplementeerd, gericht op het continue verbeteren van de processen en het leveren van kwalitatief goede IT-diensten die voldoen aan de wensen en behoeften van klanten. Het leveren van kwaliteit was voor Hugo van Diepen, oprichter en mede-eigenaar van Uniserver, ook één van de belangrijkste overwegingen om in te zetten op de ISO 20000-certificering: ‘Uniserver groeit sinds enkele jaren in een hoog tempo. Maar we willen dit wel gecontroleerd doen, dus met behoud van de kwaliteit die men van ons gewend is. Met deze ISO-certificering dwingen we af dat de gehele organisatie altijd volgens dezelfde hoge kwaliteitsnormen werkt en voortdurend verbetering van de processen nastreeft.’

Een tweede meerwaarde van de certificering ziet Van Diepen in de communicatie naar buiten: ‘Een gebruiker wil weten waar hij aan toe is en wat hij kant verwachten van een aanbieder. Toenemende concurrentie en een dynamische markt hebben ertoe geleid dat steeds hogere eisen worden gesteld aan de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid. Met deze ISO-certificering wordt het voor onze klanten nog inzichtelijker wat de kwaliteit is die ze van ons mogen verwachten.’