Redactie - 30 maart 2012

Fujitsu wint Europese aanbesteding Schiphol


Fujitsu is naar aanleiding van de Europese aanbesteding ‘ICT-servicedesk en Beheer Kantoorautomatisering’ opnieuw geselecteerd voor het verzorgen van uitbestede ICT-diensten binnen de luchthavenorganisatie Amsterdam Airport Schiphol. Fujitsu en Schiphol ondertekenden deze maand het contract voor een periode van vier jaar.

Kees Jans, Chief Information Officer bij Schiphol Group, over het uitbesteden van de ICT-diensten: “De ICT-organisatie van Schiphol fungeert als regisseur van alle IT-dienstverlening. Voor systemen en diensten die niet specifiek op luchthavenprocessen betrekking hebben zoals HR, finance, kantoorautomatisering en de ICT-servicedesk, schakelt Schiphol externe partijen met bewezen expertise in. De ICT-organisatie ziet er op toe dat de dienstverlening effectief en efficiënt verloopt. Bij het selecteren van een partij die kantoorautomatiserings- en ICT-servicedeskdiensten aanbiedt, speelden de Schiphol-merkwaarden efficiency en betrouwbaarheid een belangrijke rol.”

Bas de Reus, Sales Director Fujitsu Nederland: “Wij zijn verheugd over deze opdracht bij Schiphol. Het is een erkenning van onze persoonlijke en klantgerichte aanpak. Voorspelbaarheid en klanttevredenheid zijn voor Fujitsu sleutelwoorden om Schiphol uitstekende diensten te verlenen.”

Fujitsu is wereldwijd leverancier van dynamische IT-infrastructuren, met 170.000 medewerkers die klanten in 70 landen lokaal ondersteunen. Fujitsu biedt een one stop shopping aanbod van gestandaardiseerde Fujitsu producten en diensten voor desktop en datacenter omgevingen. Op basis van de behoefte van de klant worden deze bouwstenen samengevoegd tot een bedrijfszekere IT-oplossing die past als maatwerk, zich snel kan aanpassen aan een wisselende capaciteitsbehoefte en desgewenst ook door Fujitsu gemanaged wordt. Het ontzorgen van de klant en het leveren van een maximale bijdrage aan zijn bedrijfsresultaat staan daarbij centraal.