Redactie - 27 maart 2012

NS bewaakt merk met software


Capital ID, leverancier van software voor Marketing Resource Management (MRM) en Digital Asset Management (DAM), gaat zijn MRM-systeem ‘ID Manager’ implementeren bij NS. De vervoersorganisatie zet het platform in voor het beheer van de huisstijl en de publicatie van communicatie-uitingen. Op deze manier wil NS een consistente presentatie van het merk garanderen. Daarnaast zorgt ‘ID Manager’ voor een efficiëntere werkwijze door het automatiseren van de marketingcommunicatieactiviteiten van NS.  

‘ID Manager’ omvat applicaties die de integrale levenscyclus van marketingcommunicatie volledig ondersteunen. Met de implementatie van dit systeem heeft NS de mogelijkheid om alle beschikbare marketing- en merkmaterialen op te slaan, te delen en aan te passen. Daarnaast zullen de vervaardiging en de publicatie van diverse uitingen worden geautomatiseerd.

Dennis Steen, CEO van Capital ID: “De markt voor MRM-systemen wordt langzaam volwassen. Steeds meer bedrijven zien de voordelen van MRM, juist nu de wens is om meer met minder te doen. Dat toenemende inzicht zorgt echter ook voor meer vraag naar innovatieve toepassingen. ‘ID Manager’ komt daaraan tegemoet. Ik ben trots dat NS voor ons platform heeft gekozen en ben ervan overtuigd dat het voldoet aan de huidige en toekomstige wensen en eisen van NS.”