Redactie - 15 maart 2012

Gemeente Breda selecteert Centric Zaaksysteem


Na een intensief aanbestedingstraject heeft de gemeente Breda aan Centric de opdracht gegund voor de levering van een compleet zaaksysteem. Daarmee zal Breda gemeentebreed, integraal en kanaalonafhankelijk zaakgericht werken verder in de praktijk brengen.


De gemeente Breda gaat onder de noemer Zaaksysteem+ Breda gebruikmaken van de Centric Suite4Publieksdiensten, bestaande uit het zaaksysteem Conductor / Key2Zaken, het KCS Key2Klantcontact en het NEN-gecertificeerde DMS/RMA Key2Documenten. Het totale systeem ondersteunt alle relevante koppelingen, bijvoorbeeld met de interne processystemen, de webintake en via Digikoppeling ook met ketenpartners en landelijke voorzieningen.  

Met de keuze voor het Centric Zaaksysteem geeft de gemeente Breda een belangrijke impuls aan de realisatie van het Antwoord®-programma, het iNUP en de ambities van Breda voor een betere dienstverlening aan inwoners, ondernemers en instellingen. Daarnaast is efficiency binnen de eigen bedrijfsvoering een van de beoogde resultaten van de invoering van het nieuwe Zaaksysteem+ Breda .  

Het Centric zaaksysteem is door de modulaire opbouw als geheel of in losse elementen in te zetten. Het is dus mogelijk om in eigen tempo en volgorde het zaaksysteem op te bouwen. De architectuur is gericht op een zo open mogelijk systeem, dat voorziet in standaardkoppelingen met relevante systemen in de omgeving, zowel binnen de gemeente als daarbuiten. De gemeente behoudt dus de flexibiliteit om door de jaren heen naar eigen inzicht en tempo systeemdelen te selecteren.  

Het zaaksysteem is een belangrijke component in het hart van een gemeentelijke organisatie, maar juist de interactie van het zaaksysteem met andere systemen maakt de informatievoorziening van de gemeente efficiënt en compleet. Daarom zijn koppelingen met de gespecialiseerde afhandelapplicaties van Centric zelf en derde partijen beschikbaar, waarmee ketens zoveel mogelijk automatisch worden gesloten.