Redactie - 17 februari 2012

Groeiende vraag naar digitale films op filmfestival


Colt heeft aangekondigd het Internationale Filmfestival van Berlijn, beter bekend als Berlinale, te ondersteunen bij de levering van de digitale content. Voor het derde jaar op rij spelen Colt’s diensten een sleutelrol bij het grootste openbare filmfestival ter wereld, om het grote aantal digitale films te verspreiden. Berlinale is het grootste openbare filmfestival ter wereld en vindt dit jaar voor de 62e keer plaats, van 9 tot 19 februari. Jaarlijks trekt het 10-daagse evenement rond de 19.000 professionals uit de industrie en 300.000 bezoekers. Naar verwachting worden er tijdens Berlinale en de European Film Market (EFM) dat langs het festival loopt, 2.400 films vertoond.

Voor het eerst zijn meer dan de helft van de films op Berlinale digitaal. Met de toenemende digitalisering van films speelt het netwerk van Colt een steeds belangrijkere rol spelen bij het waarborgen van het festival, dat via het hoge snelheid netwerk van Colt verbonden wordt met 20 bioscoopzalen in de stad. Op deze manier is het mogelijk om snel digitale content vanaf Berlinale te verspreiden. Een team van experts en het datanetwerk van Colt zorgen ervoor dat alle digitale data zorgvuldig en veilig worden verzonden.

"Colt levert meerdere technologische oplossingen die cruciaal zijn voor het succes van het Internationale Filmfestival van Berlijn, voor ons een bewijs van Colt's expertise en betrouwbaarheid", aldus Dieter Kosslick, directeur van Berlinale. "We zijn erg tevreden en blij dat we de juiste strategische partner hebben gevonden voor onze uitdagende activiteiten. In plaats van louter voldoen aan de technologische aspecten van een project, kijkt Colt echt naar de behoeften van de klant.”

Mark Webb, Business Development Manager, Colt: "De tv-en filmindustrie maken momenteel een belangrijke transformatie door met het digitaliseren van content. We zijn verheugd om ook dit jaar weer samen te werken met Berlinale, om een perfecte festivalervaring te leveren aan het internationale publiek.” De dienstverlening op het Berlijnse Filmfestival is een goed voorbeeld van de dagelijkse diensten die Colt aan Europese klanten levert. Colt’s uitgebreide Europese netwerk in combinatie met de specifieke service mogelijkheden, waaronder de overeenkomst met de BT Tower, biedt klanten toegang tot betrouwbare, kwalitatief hoogwaardige sport, nieuws en entertainment content die zij kan aanbieden aan klanten over de hele wereld. "

(c) foto Berlinale