Redactie - 14 februari 2012

VMware en Mitel integreren desktopvirtualisatie in contact centers


VMware, Inc en Mitel hebben de integratie bekend gemaakt van de Mitel Contact Center-oplossing met VMware View op de VMware Partner Exchange 2012. Hierdoor kunnen contact center managers hun medewerkers overal ter wereld inzetten, terwijl ze tegelijkertijd door centralisatie kosten kunnen verlagen. Deze oplossing geeft contact center-medewerkers altijd en overal toegang tot één cloud-gebaseerd unified, desktop- en communicatie-device (softphone of vaste telefoon).

Mitel introduceert tevens zijn gevirtualiseerde Unified Communicator Mitel's (UC) Advanced client-software voor VMware View.

Desktopvirtualisatie met VMware

Desktopvirtualisatie met VMware View ontkoppelt desktopcomponenten van fysieke apparaten en levert ze als beheerde dienst vanuit één centrale locatie, zoals het datacenter of de cloud. Organisaties profiteren van verbeterde beheersbaarheid en controle door centraal beheer van desktops, applicaties en gebruikersgegevens in het datacenter. Bij gebruik in combinatie met de Mitel Contact Center-oplossing zijn contact center- en communicatietoepassingen in te zetten als één geïntegreerde oplossing in een virtuele desktopomgeving. IT-afdelingen kunnen zo kosten besparen, terwijl eindgebruikers hun werkomgeving kunnen uitbreiden naar elke plek waar een internetverbinding beschikbaar is.

Contact center managers zijn zo flexibeler in het inzetten van extra contact center-medewerkers bij belpieken, terwijl ze tegelijkertijd centraal controle houden over elke agent. IT-managers profiteren van vergelijkbare prijs- en controlevoordelen en maken het voor eindgebruikers mogelijk altijd en overal toegang te hebben tot hun desktop. Het maakt daarbij niet uit of ze daar hun smartphone, tablet of PC voor gebruiken.

"Deze nieuwe integratie van Mitel-oplossingen met VMware View onderstreept onze visie als het gaat om het leveren van uiterst veilige, centraal beheerde virtuele desktops met geavanceerde multimedia-mogelijkheden", zegt Vittorio Viarengo, vicepresident, End-User Computing bij VMware. "Mitel heeft bovendien opnieuw flexibiliteit getoond met zijn open Freedom-architectuur."

Gijs Borsboom, Sales Director Northern Europe bij Mitel: "Onze contact center-klanten hebben steeds aangedrongen op meer flexibiliteit als het gaat om het beheer van hun medewerkers en de verdere integratie met alle mogelijke virtualisatietechnologieën. Vanaf nu kunnen ze hun medewerkers contact center-, desktop- en softphone-capaciteit bieden met één gevirtualiseerde applicatie. Flexibeler dan dat wordt het niet."