Redactie - 13 februari 2012

Kaspersky Lab groeit veertien procent


Kaspersky Lab, ontwikkelaar van oplossingen voor content- en netwerkbeveiliging, heeft in 2011 een aanzienlijke omzetgroei weten te realiseren. Volgens het managementverslag van Kaspersky Lab bedroegen de inkomsten van het bedrijf het afgelopen jaar 612 miljoen US Dollar, een stijging tot 14 procent wereldwijd. De groei deed zich voor in alle regio’s.

“2011 is voor de gehele IT-beveiligingssector een buitengewoon veeleisend jaar geweest. Ondanks het aanpakken van het almaar toenemende aantal complexe nieuwe bedreigingen is Kaspersky Lab er - onder moeilijke marktomstandigheden - in geslaagd een significante omzetgroei te behalen. Ons mondiale team heeft een enorme krachtsinspanning geleverd door tal van nieuwe innovatieve technologieën te ontwikkelen en deze in onze meest recente producten te integreren. Wij zijn trots op de grote waardering die deze inspanning ons wereldwijd heeft opgeleverd,” aldus Eugene Kaspersky, CEO en oprichter van Kaspersky Lab. “We zijn klaar voor de nieuwe uitdagingen die het komende jaar met zich meebrengt en zullen voortgaan met het verder verbeteren van technologieën en het uitbouwen van het succes van onze business wereldwijd.”

Om deze nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden, heeft Kaspersky Lab eind 2011 een aantal wijzigingen in zijn organisatiestructuur doorgevoerd. Het managementteam is ingesteld op een snellere besluitvorming, met behoud van de flexibiliteit en het innovatieve vermogen van het bedrijf als geheel, om er zeker van te zijn dat de werkprocedures en motivatie onder de medewerkers van Kaspersky Lab optimaal is. Tevens heeft het bedrijf onlangs aangekondigd dat het de intentie heeft in particuliere handen te blijven, wat moet helpen de efficiency en flexibiliteit op peil te houden en concurrerend te blijven in de dynamische mondiale markt van vandaag de dag. Kaspersky Lab zal zich concentreren op differentiatie door technologische innovatie en organische groei en zal zijn wereldwijde partnergemeenschap blijven uitbreiden, zich baserend op een decentrale salesaanpak. Productstrategie blijft het voornaamste speerpunt, met als doel een uitgebreid productfolio, waarin ieder product of iedere oplossing gericht is op een specifieke klant.

De uitmuntende technologische prestaties en nieuwe innovatieve producten van Kaspersky Lab hebben in 2011 geresulteerd in nieuwe strategische partnerships met global brands als Samsung en Ferrari, die zich bij Kaspersky hebben aangesloten om elkaars succes te versterken.

In januari 2012 is Kaspersky Lab officieel erkend als ‘Leider’ in het ‘Gartner Magic Quadrant for Endpoint Protection Platforms’. Deze erkenning is deels het gevolg van de nieuwe zakelijke oplossing die het bedrijf in de loop van 2011 geïntroduceerd heeft: Kaspersky Endpoint Security 8. Deze oplossing maakt gebruik van de jongste intelligente hybride beveiligingstechnologieën van Kaspersky Lab, in combinatie met de meest effectieve anti-malwarebescherming en een rijk scala aan beveiligingstools, waaronder Kaspersky Security Center, de daarbij passende beheerconsole.

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024