Redactie - 08 februari 2012

PwC implementeert cliëntportaal van UNIT4


De Compliance Services-praktijk van PwC gaat de UNIT4 Client Portal inzetten om communicatie met cliënten te stroomlijnen. Via een beveiligd portaal krijgen cliënten direct toegang tot relevante informatie. Daarnaast is goedkeuring van aangiften via het portaal te realiseren, waardoor het werkproces verder wordt gestandaardiseerd en geoptimaliseerd. De informatie die via het portaal naar de cliënten gaat, komt uit de accountancysoftware van UNIT4 die PwC al in gebruik heeft.

PwC is één van de vier grootste accountants- en adviesorganisaties ter wereld. Bij PwC in Nederland werken ruim 4.500 mensen met elkaar samen vanuit 12 vestigingen en vijf verschillende invalshoeken: Audit & Assurance, Tax & HRS, Advisory, Compliance Services en Staff & Support.

De organisatie levert sectorspecifieke diensten en biedt oplossingen aan nationale en internationale ondernemingen, overheden en maatschappelijke organisaties.

In het contact met de klant wilde de Compliance Services-praktijk van PwC een volgende stap maken op het gebied van professionaliteit en efficiëntie. Belangrijk uitgangspunt is dat de veiligheid van de gegevens gewaarborgd zou zijn. De oplossing vond PwC bij het cliëntportaal van UNIT4. Tijdens een intensief samenwerkingstraject werd de standaardsoftware op een aantal specifieke punten geoptimaliseerd. De Compliance Services praktijk van PwC heeft al een aantal UNIT4-oplossingen in gebruik. Het UNIT4 Client Portal is hierin te integreren waardoor de software goed op elkaar aansluit.