Redactie - 02 februari 2012

Intradata en Centric breiden samenwerking uit


IntraData BV en Centric hebben hun samenwerking uitgebreid met het digitale personeelsdossier. Centric biedt organisaties hiermee de mogelijkheid niet alleen salarisgegevens, maar ook alle relevante personeelsdocumenten online te beheren en toegankelijk te maken voor medewerkers.

Selfservice
IntraData en Centric werken sinds 1999 samen op het gebied van digitale archivering van salarisoutput aan klanten. Deze uitbreiding van de samenwerking voorziet in groeiende behoefte aan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Bovendien is er minder fysieke ruimte nodig voor archivering. Alle relevante documenten van een medewerker, zoals het CV, de arbeidsovereenkomst en de VOG-verklaring, zijn online beschikbaar. Dit maakt informatie delen, archiveren en terugzoeken gemakkelijker en levert dus een kostenbesparing en tijdwinst op. Nico Konijnenberg, salesmanager bij Centric: "Klanten willen meer invulling geven aan de ambitie van selfservice en door de eenvoudige ontsluiting van informatie richting medewerkers en management kan een afdeling P&O zich meer richten op haar kernactiviteit."

Samenwerking
Het is voor Centric een logische stap om ook voor het digitale personeelsdossier met IntraData in zee te gaan. "De samenwerking verloopt goed", aldus Konijnenberg. IntraData is toonaangevend ontwikkelaar van op SAAS (Software As A Service) gebaseerde digitale documentoplossingen."

Simon Kornblum, manager IntraData: "Met de uitbreiding van onze samenwerking is Centric in staat voor haar klanten nieuwe toegevoegde waarde te creëren in termen van procesefficiency, kostenbesparing en duurzaam ondernemen. De oplossing van IntraData stelt organisaties in staat om de gehele documentarchivering en -distributie en de afhandeling tussen aanbieder en afnemer rechtsgeldig gedigitaliseerd af te handelen. Dit komt mede voort uit in juni 2010 aangenomen wetgeving, waarmee het digitale document juridisch gelijkgesteld is aan de papieren tegenhanger."