Redactie - 26 januari 2012

IKEA koopt nieuwe klantinteractie-software


Trinicom, leverancier van softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft haar klantcontactoplossing T5 geïmplementeerd bij woonwarenhuis IKEA. T5 is een volledig op internettechnologie gebaseerde standaard softwareoplossing, die volledig is in te richten op het serviceproces van een organisatie waardoor alle klantcontacten snel en uniform af te handelen zijn vanuit één centrale kennisbank.

De medewerkers in het Nederlandse klantcontactcenter van IKEA werkten voorheen ook met een e-mailmanagementoplossing. Jeroen van Beek, sales manager bij Trinicom: “Deze oplossing voldeed echter niet meer aan de verwachtingen en daardoor was er ruimte voor een nieuw systeem. Onder andere vanwege de goede ervaringen die medewerkers in het verleden met T5 op hebben opgedaan, heeft IKEA ervoor gekozen met Trinicom in zee te gaan. Uiteindelijk besloot IKEA niet alleen de module T5 E-mail responsemanagement bij Trinicom af te nemen, maar ook de modules T5 Web selfservice en T5 Call management. Op deze manier werd een multichannel platform gecreëerd en profiteren de contactcentermedewerkers nu van een integraal klantbeeld, iets wat zij voorheen misten.”