Redactie - 18 januari 2012

Nieuw netwerk 'Newbeez' wil jonge ondernemers en gevestigde ICT-bedrijven met elkaar verbinden


ICT~Office heeft tijdens de Big Improvement Day op 17 januari 2012 een nieuw netwerk gelanceerd: Newbeez. Met Newbeez wordt de brug geslagen tussen nieuwe initiatieven in de markt en de gevestigde ICT-bedrijven.

Pitch van jonge ondernemers
De lancering van Newbeez bestond uit pitches van de jonge ondernemers Bart Jeukendrup en Felienne Hermans. Zij kregen ieder twee minuten de tijd om de coaches, te weten Bas van der Veldt (CEO AFAS), Ton aan de Stegge (oprichter Purplefield Investments) en Luc Gimbrère (directeur Betabit), te overtuigen van de meerwaarde van hun product of dienst. Met haar pitch over software die spreadsheets 'error free' maakt, wist Hermans alle coaches te overtuigen. Uiteindelijk koos zij ervoor om met Gimbrère in zee te gaan en het product verder te ontwikkelen. De lancering werd gepresenteerd door journalist en presentator Rens de Jong.

Newbeez
Het netwerk Newbeez is bedoeld voor jonge ondernemers en ondernemingen in de ICT-sector en hieraan verwante sectoren zoals multimedia en creatieve industrie. Newbeez slaat een brug tussen nieuwe initiatieven in de markt en de gevestigde ICT-bedrijven, die steun kunnen bieden bij het verder ontwikkelen van ideeën van jonge ondernemers. Nieuwe bedrijvigheid is namelijk van groot belang voor de ontwikkeling van de ICT-sector en daarnaast een aanjager van innovatie.

Op regionaal niveau organiseert Newbeez jaarlijks een aantal netwerkbijeenkomsten, om te beginnen in de regio's Den Haag en Eindhoven (Brainport). Op landelijk niveau worden jonge ondernemers en lidbedrijven van ICT~Office met elkaar in contact gebracht tijdens 'matchmaking events' en 'speed dating events'.

Ook partijen buiten de ICT-sector kunnen een bijdrage leveren aan Newbeez door partner te worden van het netwerk.