Redactie - 21 december 2011

Salesforce.com stapt in Human Capital Management


Salesforce.com is een definitieve overeenkomst aangegaan voor de overname van Rypple, een cloud-gebaseerde onderneming, gericht op social performance management. De overname betekent salesforce.coms toegang tot de human capital management (HCM)-markt voor de social enterprise. Salesforce.com herintroduceert Rypple als ‘Successforce’ en richt een nieuwe HCM business unit op, die wordt aangestuurd door John Wookey. Rypples unieke social technologie voegt waarde toe aan de bestaande producten van salesforce.com. De transactie wordt naar verwachting in salesforce.coms eerste fiscale kwartaal gesloten, dat eindigt op 30 april 2012, behoudens de gebruikelijke voorwaarden.

“Salesforce.com en Rypple delen een visie op het uitbreiden van de social enterprise om zo de manier waarop we werken te veranderen”, aldus Marc Benioff, chairman en CEO, salesforce.com. “De volgende generatie HCM gaat niet alleen over een cloud delivery-model, het gaat over een fundamenteel betere manier om medewerkers in een social wereld te werven en managen.”

Tim Campos, CIO, Facebook: “Wij kozen voor Rypple als basis van Facebooks medewerker performance management-platform, omdat het volledig social is ontworpen. Wij zijn dan ook verheugd dat Rypple onderdeel wordt van salesforce.coms social enterprise strategie.”

“Rypple is vanaf het begin af aan ontwikkeld om leuk, social en mobile te zijn, een app die managers en medewerkers op totaal nieuwe manieren weet te verrassen”, aldus Daniel Debow, co-CEO en co-founder, Rypple. “Salesforce.com is de toonaangevende social enterprise-onderneming met meer dan 100.000 klanten wereldwijd. Dit bedrijf maakt het ons mogelijk ons aanbod aan de honderden goed presterende organisaties die al gebruik maken van Rypple te verstevigen, en daarnaast kunnen we nu vele andere bedrijven bereiken.”

Salesforce.com herdefinieert HCM voor de social enterprise
Traditionele HCM-software die veel bedrijven vandaag de dag gebruiken, is dertig jaar geleden ontwikkeld voor personeelsafdelingen die als doel hadden om kosten en risico’s van medewerkers zo laag mogelijk te houden. HCM-software is in geen jaren gewijzigd, maar de manier waarop mensen werken des te meer.

De huidige beroepsbevolking vraagt om nieuwe tools voor performance en leiderschap die volledig transparant zijn en medewerkers in staat stellen in verbinding te staan met de missie van de onderneming en met elkaar. Social enterprises en vooruitstrevende HR-leiders maken dankbaar gebruik van apps zoals Rypple, die gericht zijn op de inherente sociale aard van performance management: het stellen van doelen, feedback, erkenning en een continue dialoog om medewerkers effectiever te binden aan de bedrijfsmissie.

De overname van Rypple en de voorgenomen herlancering als Successforce betekent salesforce.coms toegang tot de HCM-markt. Het bedrijf breidt uit naar andere terreinen met een nieuw social model dat de manier waarop ondernemingen talent aantrekken, teams bouwen en resultaten behalen, sterk zal veranderen.

De nieuwe HCM business unit, inclusief Successforce, zal geleid worden door John Wookey, salesforce.coms executive vice president of advanced apps. Wookey heeft meer dan 20 jaar ervaring in enterprise software. Hij heeft onder andere senior leadership posities binnen Oracle en SAP bekleed.

Uitbreiden van de waarde van salesforce.coms bestaande producten
Er vindt een sociale revolutie plaats. Het aantal gebruikers van social networks is het aantal e-mail-gebruikers voorbij gegaan. Bijna een kwart van alle tijd die online wordt doorgebracht, wordt gespendeerd aan social networks zoals Facebook. Mensen hebben steeds meer toegang tot internet vanaf mobiele devices dan vanaf desktops. Ondernemingen moeten de manier waarop zij met klanten en medewerkers samenwerken, communiceren en informatie delen, veranderen om concurrerend te blijven. Salesforce.com helpt ondernemingen met de uitdaging van deze sociale revolutie door middel van zijn social enterprise-strategie.

Met deze overname, integreert salesforce.com enkele van Rypple’s features in zijn bestaande producten. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld collega’s bedanken, badges winnen en hun erkenning laten blijken – allemaal vanuit Salesforce Chatter. En klanten van core Salesforce-producten zoals de Sales Cloud, Service Cloud en het Force.com-platform, kunnen aansluiten bij nieuwe tools voor medewerker-feedback die de bedrijfsdoelstellingen helpen najagen.

Rypple: pioniers in social apps
Rypple is in 2008 opgericht en pioniert met een nieuwe benadering van performance management: een die managers en hun teams in staat stelt sneller te leren en beter te presteren. Rypple is een social performance app die is gebouwd voor de manier waarop we vandaag de dag werken, in real-time. Met behulp van Rypple kunnen teams prioriteiten delen en op continue basis feedback, coaching en erkenning krijgen die zij nodig hebben om op een consistente manier hun doelstellingen te halen. Performance management wordt hierdoor eenvoudig en effectief. Honderden bedrijven waaronder Facebook, Gilt Groupe en Spotify, maken gebruik van Rypples social performance app, die is gebaseerd op meer dan vijftig jaar aan gedragswetenschap en zich richt op datgene wat mensen daadwerkelijk raakt in hun werk.

Details rond de voorgenomen overname
De transactie wordt naar verwachting in salesforce.coms eerste fiscale kwartaal, dat eindigt op 30 april 2012, gesloten, behoudens de gebruikelijke voorwaarden. De transactie heeft naar verwachting geen materiële impact op de omzet voor FY13. Salesforce.com initieert EPS guidance voor het fiscaal jaar 2013 tijdens zijn vierde kwartaal conference call in februari.
 

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024