Redactie - 23 november 2011

Mproof en Hitachi gaan internationale samenwerking aan


Mproof, ontwikkelaar op het gebied van servicemanagement, en Hitachi Data Systems hebben hun oplossingen geïntegreerd. Door de integratie van de Hitachi IT Operations Analyzer en Clientele ITSM van Mproof wordt IT-servicemanagement gecombineerd met uitgebreide mogelijkheden voor het monitoren van datacenters en IT-infrastructuur vanaf één enkel scherm. Dit resulteert direct in hogere uptime en verbeterde efficiency van de IT-organisatie en daarmee in optimale IT-dienstverlening aan de klant.

De Hitachi IT Operations Analyzer is software voor het monitoren van de performance en beschikbaarheid van IT-systemen. De Analyzer maakt IT-beheer eenvoudiger doordat de beschikbaarheid van servers, switches en storage vanaf één scherm kan worden gemonitord. Daarnaast zijn gebruikers minder tijd kwijt aan de diagnose van storingen in de IT-infrastructuur. Door gegevens uit de Hitachi IT Operations Analyzer te koppelen aan de Operations Management-workflow in Clientele ITSM, kunnen IT-afdelingen sneller anticiperen op uitval en het IT-beheer proactief uitvoeren.

“Deze integratie zal een flinke boost geven aan de efficiency van IT-afdelingen en daarmee aan het sneller bereiken van bedrijfsdoelstellingen”, aldus Gerben van Kesteren, Business Development Director bij Mproof. “Met de Hitachi IT Operations Analyzer in Clientele ITSM hebben IT-servicemedewerkers real-time inzicht in problemen en risico’s. Daardoor is er meer controle over incidenten, minder downtime, en kan de communicatie rondom incidenten verder worden aangescherpt.”

Beschikbaarheid
Clientele software wordt wereldwijd in 15 talen geleverd. Clientele ITSM met de Hitachi IT Operations Analyzer is per direct beschikbaar. In Nederland werkt Mproof samen met zusterorganisatie Mproof Nederland voor de distributie en verkoop van Clientele software.