Redactie - 22 november 2011

Persoonlijk overzicht van alle online aankopen via nieuwe dienst PostNL


PostNL introduceert MijnPakket, een nieuwe dienst die online kopers controle en keuze biedt bij online bestellingen die via PostNL Pakketten bezorgd worden. MijnPakket geeft de online koper een overzicht van al zijn online aankopen. Ook slaat deze nieuwe dienst adres- en bezorgvoorkeuren op, zodat de online koper niet langer bij iedere webshop opnieuw zijn gegevens hoeft in te vullen. Online kopen wordt hiermee nog makkelijker.

In MijnPakket heeft iedere online koper een compleet overzicht van alle online bestellingen die via PostNL Pakketten bezorgd worden, met de daarbij verwachte bezorgtijd. Om dit overzicht te creëren maakt een consument eenmalig een profiel aan. In dit profiel worden alle bezorgvoorkeuren ingevuld. De voorkeursadressen kunnen zijn thuis, bij de buren, op het werk of op ieder ander adres in Nederland maar ook direct op één van de PostNL Postkantoren in Nederland. Ook kan men de voorkeur voor betaalmethode bij een online aankoop aangeven in MijnPakket.

Door te kiezen voor PostNL Checkout bij de aangesloten webwinkels, worden alle persoonlijke voorkeuren automatisch gekoppeld en getoond tijdens het bestelproces. Hiermee kan een consument voortaan tijdens het bestelproces aangeven waar en wanneer een pakket bezorgd moet worden.