Redactie - 06 september 2011

Ricoh Nederland en IS Enterprise brengen Het Nieuwe Werken naar het mkb


Ricoh Nederland en IS Enterprise zijn een strategische samenwerking gestart waarmee zij Het Nieuwe Werken beschikbaar maken voor het midden- en kleinbedrijf. Resultaat van de samenwerking is de nieuwe dienst ‘WerkPlek’, die Ricoh opneemt in het product- en dienstenportfolio. Met WerkPlek beschikken organisaties over een flexibele en betrouwbare persoonlijke werkplek die altijd en overal via internet beschikbaar is. Ricoh en IS Enterprise spelen hiermee in op de behoefte in het mkb naar gebruiksvriendelijke automatisering zonder hoge kosten voor onderhoud en beheer.

WerkPlek biedt ondernemers een unieke dienst, door een complete werkplek te bieden die naast alle benodigde applicaties ook telefonie, scannen en printen omvat. Via een speciale internetportal kan een mkb’er binnen enkele minuten een nieuwe gebruiker aanmaken en bepalen over welke applicaties en diensten hij of zij moet kunnen beschikken. Bij uitdiensttreding is de gebruiker even snel en eenvoudig te verwijderen. Capaciteit, kennis en hoge investeringen zijn geen obstakel meer. WerkPlek is de eerste dienst met een dergelijk compleet karakter, en is een echte Enterprise Cloud-oplossing. Daarmee wordt voorzien in capaciteit op basis van behoefte en betaling naar rato van gebruik.

Ricoh en IS Enterprise zorgen ervoor dat applicaties, documenten en overige services altijd en overal beschikbaar zijn. Uniek aan de dienst is dat een klant voor al zijn ICT-diensten terecht kan bij één aanspreekpartner. Bij een eventuele storing is één telefoontje naar de WerkPlek-contactpersoon voldoende.

“Voor ondernemers in het mkb is ICT vaak een zorgenkind”, zegt Rob Baggerman, Commercial Director bij Ricoh Nederland. “Zij beschikken niet over de middelen en mensen om breed te investeren in IT. Tegelijkertijd zijn mkb-ondernemingen steeds afhankelijker van betrouwbare applicaties en informatievoorziening voor hun business. Met WerkPlek bieden we een kwalitatief hoogwaardige en unieke dienst waarmee een klant altijd beschikt over de software, data en alle randapparatuur die hij nodig heeft voor de dagelijkse activiteiten. Klanten hoeven zich echter geen zorgen meer te maken over de techniek. Wij zorgen ervoor dat alles werkt en altijd up-to-date is.”

Volgens Rob Baggerman is IS Enterprise de perfecte partner voor WerkPlek omdat beide bedrijven dezelfde visie hebben op de rol van ICT en Het Nieuwe Werken. “Ricoh en IS Enterprise zoeken beide naar middelen en methoden om klanten maximaal te ontzorgen. Daarbij gaan we beide uit van kwaliteit. IS Enterprise onderscheidt zich op dat gebied en onderstreept dat met drie verschillende ISO-certificeringen.”

Jan Willem des Tombe, algemeen directeur van IS Enterprise: “Wij zijn enthousiast over deze samenwerking met Ricoh. Beide bedrijven focussen sterk op innovatie en kwaliteit. WerkPlek is daar het perfecte voorbeeld van. Dit concept biedt als eerste een totaaloplossing met een geautomatiseerde werkplek, inclusief telefonie, printen en scannen. Ricoh heeft in de scanning- en printing-business een uitstekende positie. Met de komst van Cloud Computing en Software-as-a-Service kan nu dezelfde kwaliteit geleverd worden in managed services. Omdat we ons op de eindgebruikers richten, zetten we state-of-the-art technologie in, die snelheid combineert met hoge beschikbaarheid. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking met Ricoh en onze gezamenlijke klanten.”