UPC introduceert Zakelijk Mobiel Internet
03-08-2011
Deel dit artikel:

UPC introduceert Zakelijk Mobiel Internet


In het tweede kwartaal van 2011 had UPC Nederland voor het eerst meer digitale televisieklanten dan analoge televisieklanten. Het aantal digitale televisieklanten groeide in dit kwartaal met 21.000 naar 944.000, terwijl 911.000 klanten een abonnement hadden op analoge televisie. Eind juni hadden 881.000 klanten gekozen voor UPC Internet en 778.000 voor UPC Telefonie. Dat waren aan het eind van het eerste kwartaal nog respectievelijk 868.000 en 762.000 klanten. Dit blijkt uit de zojuist gerapporteerde kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global, Inc.

In de eerste zes maanden van 2011 groeide het aantal digitale televisieklanten van UPC met 50.000, het aantal internetklanten met 39.000 en het aantal telefonieklanten met 43.000. Tegelijkertijd stegen inkomsten door gebruik van Video On Demand-diensten, de keuze voor aanvullende digitale televisiepakketten en voor HD en HD DVR abonnementen (HD-abonnementen voorzien van een mediabox met opnamemogelijkheid).

Omzet en OCF
De omzet over het tweede kwartaal 2011 bedroeg € 227,7 miljoen. Een stijging van € 12,1 miljoen, of 5,6%, in vergelijking met het tweede kwartaal van 2010. De OCF (Operating Cash Flow) over het tweede kwartaal van 2011 bedroeg € 134,8 miljoen: in vergelijking met het tweede kwartaal van 2010 een stijging van € 9,8 miljoen of 8%. 

UPC introduceert Zakelijk Mobiel Internet
UPC biedt sinds 27 juni haar kleinzakelijke klanten quadruple play, door nu ook mobiele internetdiensten voor laptop en tablet onder de naam UPC Zakelijk Mobiel Internet aan te bieden. Hiervoor maakt zij gebruik van het netwerk van Vodafone. Met UPC Zakelijk Mobiel Internet biedt UPC haar klanten tot 14,4 Mb internetsnelheid, up-to-date notificaties om gebruik te managen en bijna real-time gebruiksoverzichten. Als enige provider biedt UPC de mogelijkheid om tot vijf SIM-kaarten in één bundel af te nemen.
 

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Internet