Redactie - 18 juni 2011

Siemens gaat Contact Center-oplossingen aanbieden in de cloud


Voortbouwend op de introductie van de OpenScape Cloud Solutions eerder dit jaar, lanceert Siemens Enterprise Communications OpenScape Cloud Contact Center, een alles-in-één aanbod dat klanten geavanceerde contact center-functionaliteit biedt zonder de kosten en complexiteit van locatiegebaseerde oplossingen van verscheidene providers. Met dit aanbod biedt Siemens Enterprise Communications een uitgebreide en veilige cloudoplossing voor unified communications (UC) met spraak, mobiliteit, messaging, presence, conferentie, samenwerking, video en nu ook contact center.

OpenScape Cloud Contact Center is gebaseerd op de oplossing van inContact, leverancier van “on demand” Contact Center-software en optimaliseringtools voor contact center-agenten. Volgens de globale distributieovereenkomst zal Siemens Enterprise Communications het inContact-aanbod voor contact center-cloudoplossingen verdelen onder de naam OpenScape Cloud Contact Center. Hiernaast zal een gelieerde onderneming van Siemens Enterprise Communications overgaan tot een aandelenbelegging in inContact, om zo de versnelling van de ontwikkeling en de marktlancering te financieren. De CEO van Siemens Enterprise Communications, Hamid Akhavan, zal ook worden opgenomen in de Raad van Bestuur van inContact. Bij deze transactie verleende RBC Capital Markets financieel advies en gaven Wilson Sonsini Goodrich en Rosati juridisch advies aan Siemens Enterprise Communications.